måndag 4 juli 2016

När jag kom hem från jobbet i morse la jag mig och försökte sova, eller iallafall vila, men det var stört omöjligt. Hade tusen saker i skallen, det bara surrade. Ibland blir det så. Ingen idé att pressa sig och stressa upp sig över att sova, utan jag vilade en stund på soffan. Bara låg och blundade, slappnade av för att till slut kliva upp, fixa frukost nr 2 och rejält med kaffe till det. Tänkte jag kommer nog sova desto godare ikväll :) 

Nåväl, kanske lite övertrött som jag var började jag fixa i trädgården. Vilket verkligen är en lisa för själen. Mitt andningshål, min meditation. Har verkligen kommit att älska detta. Det slutade med att jag for på den lokala handelsträdgården, som tyvärr inte hade perennerna jag sökte, så jag for till grannstaden istället. Med hem följde några jättedaggkåpor och några blodnävor.

Pysslade på med dessa som fick sitt nya hem i rabatten tillsammans med rosorna <3



Just nu ser det lite futtigt ut, men de kommer breda ut sig allt eftersom de växer till sig. Det kommer bli så fint <3








...Och till min stora glädje såg jag att Therese Bugnet som varit så ansatt av de bladätande larverna idag slog ut sin första ros för sommaren. 

Det är detta som kallas trädgårdslycka <3




Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar