söndag 26 oktober 2014

Att vilja

En livsälskare som vill göra allt samtidigt - hur strukturera? Struktur är tyvärr inte min starkaste egenskap..... ;) Befinner mig i en nytändningsfas när det kommer till träning.  Inte kört mycket av den  fysiska träningen senaste månaderna. Jo visst,  sprungit nån gång om sänder, promenixat,  dansat. Yogat. Som jag tidigare skrivit är yogaformen just nu inte särskilt fysisk. Lovely och nödvändig för insidan, och prioriterad.

Behöver dock den andra träningen också, styrketräningen. Mitt yrke kräver det, måste träna för att klara det fysiskt då det vissa gånger behövs.. Inte för inte vi har fystester. Men det är ju i ooh för sig en bra ursäkt! :) Älskar ju träning, skulle inte kunna leva utan det. Har dock periodvis haft ett komplicerat förhållande till att hitta rätt balans. Lagom. Just nu befinner jag mig där jag ska få ihop yogan, kondition och styrketräning.  Planerat vinterns träning. Precis beställt Olga Rönnbergs nya bok "Styrka för kvinnor", blir bra inspiration i gymmet! :) Ska också åka mer skidor på längden i vinter,  perfekt helkroppsträning det med :) Och yoga. Såklart. Planen är att hålla en regelbundenhet i yogan, men får kanske nöja mig med mindfulnessövningar vissa dagar. Sååå viktigt. För mig kanske det viktigaste just nu. Planen har iallafall sett ut som så att yoga varannan dag, och köra mer fysisk träning varannan. Vilodag en dag/vecka. Ja vi får se hur planen håller, ska iallafall göra mitt bästa för att något så när hålla strukturen! :))

Har fått frågan ibland "men hur hinner du??" Jaa du, det handlar om hur man prioriterar. För hur mycket tid är egentligen att lägga 1-2 timmar/dag på din kropp och din hälsa? Hur mycket tid lägger folk i allmänhet på dator/tv/mobilen? Du vet väl själv hur tiden flyger iväg du du surfar Facebook, insta eller läser bloggar? Ja, internet är en tidstjuv. Om vi nu ska prata tid. Och visst, det håller jag med om, det är nice att sitta och slappa i soffan också. Men kanske inte hela min lediga tid. Du har bara en kropp. Har sett många förfall, vad ohälsa gör med människor. Okej, ingen lever för evigt, men du har bara en kropp, och det är den som är ditt fordon att resa i genom livet. Trist att ha den på verkstan större delen av tiden... trevligare att känna hästkrafterna svara då du trycker ner pedalen!

Måndag i morgon. Ska tanka ny energi med en prommis med en fin kompis ikväll inför en ny vecka.

Och du, glöm aldrig: njut av livet, det är ditt att göra det bästa av ♥

Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar