söndag 30 november 2014

1:a advent

Inte skrivit något på några veckor,  blir så mellan varven när livet pockar på! :)

Sitter här i morgonrocken, klockan är strax ett på eftermiddagen och jag klev upp sent. Mobilen ringde tack och lov! ;) Har inte sovit allra bäst,  har åkt på en förkylning och vaknade allt för tidigt av att jag hostade.  Somnade om, och hade faktiskt kunnat fortsätta sova, men idag är ju första advent och jag hade tänkt mig att plocka fram ljusstakar och annat som hör dagen till.

Haft en skön helg, varit ledig som tur är, så jag har unnat mig att slappa och ta igen mig. Legat under filten på soffan, surfat runt på plattan, kollat serier. Vi håller på och repar i köket efter en vattenskada, så vi har passat på att fixa till annat där inne när vi ändå varit på gång. Så några penseldrag blev det igår också, men bara några. Kände att jag verkligen inte hade orken.

Planen var att måla klart mitt älskade stora hörnskåp i trä som står i köket, det ska bli vitt istället för grönt som det tidigare varit,  plus göra mig ett tennarmband. Ett enkelt i brunt skinn. Satsar på att göra det idag istället.

Men först en promenad med hundarna, ut i ljuset. 

Ha en fin första advent ♥

Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar