torsdag 26 september 2013

Skymningen lägger sig

som ett täcke över höstkvällen. Kväll efter en hektisk dag. Eller rättare sagt, en hektisk dag som jag själv skapat för att driva nåt gott ur rastlösheten! ;D Men produktiv har den iallafall varit, det kan jag inte sticka under stolen med :) 

Efter en bisarr natt med svettningar som i sin tur ledde till att jag vaknade dyngblöt och frusen, mardrömmar... ja, you name it, så var jag som tur var ledig med fritt val att ligga kvar på morgonen och dra mig. Visste att jag hade detta att vänta, sen sista snusbrytet :P Ingen värk i kroppen dock denna gång, som sist. Blä egentligen då man tänker efter - vad mycket skit som ska tränga sig ut ur systemet då man blir i princip influensa-sjuk! Bli inte avskräckta nu ni som eventuellt läser detta och funderar på att lägga av med snusning - det går över efter några dagar (vis av erfarenhet...)! :)

En morgonsmoothie, kaffe och 30 nikotintuggummin senare kände jag mig iallafall mer mänsklig och redo för dagen ;) Okej då, inte 30 tuggummin, kanske var mer känslan av mängden jag trodde mig behöva då jag satte fötterna på golvet i morse... Räckte med ett till morgonkaffet för att jag skulle känna mig mer "normal" ;) En kollega kom iallafall och plockade upp mig hemma och vi begav oss till en annan kollega för att plocka bär från deras Aroniabärbuskar. Ett riktigt superbär som jag nu försöker övertala min sambo om att vi ska plantera till nästa sommar på våran gård ;) Lagt dem i frysen för att göra nåt av längre fram :)



När jag sonderade terrängen i frysen hittade jag påsar från fjolårets bärplock som hamnat längst ner i en av lådorna. Det var krusbär och röda vinbär. Så saftmajan åkte fram, och nån liter saft blev kvällens produktion :) 



Har en dejt med kollegan Åsa på gymmet i morgonbitti - Skön start på dagen! Så förhoppningsvis bli natten lugnare med bättre sömn... 

Hoppas ni haft en bra dag! Och får en skön kväll! Strax förberedelse för barnasänggående, och inte långt efter mitt eget! ;) Sweet dreams på er alla under samma måne :)

                                               Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar