torsdag 7 november 2013

God morgon

Sitter vid köksbordet, precis ätit en frukost, dricker kaffe, lyssnar på Bo Kaspers Orkester och läser bloggar. Härligt tycker jag hur man kan läsa bloggar och inspireras! En blogg som jag inspireras mycket av just nu är Johanna Toftbys, härlig inspiration både då det kommer till hälsa och kläder/mode. Hon är så otroligt positiv och energifylld! :) http://blogg.amelia.se/johanna-toftby/  Hon har dragit igång en utmaning också; 100 squats om dagen - kul utmaning tycker jag! Har dock inte hakat på den då jag upptäckte den för sent och den verkar ha hållit igång ett tag, men vi lär nog se många välformade rumpor runt om i landet då utmaningen är över! ;) Squats är som bekant en av basövningarna i styrketräning, och också en av dem som drar mest i energiförbrukning då man kör dem pga att de stora muskelgrupperna som engageras. Så; squat on! ;)




Själv kör jag efter ett 4-splitschema nu, övergick till det från 3-split, är inne på andra veckan nu och siktar på styrketräning på gymmet varannan dag. Hittade ett perfekt schema på nätet som jag började köra efter, och igår skulle jag köra veckans armpass, och vad händer? Jo schemat är borta! Förmodligen hade jag glömt det i fickan på mina byxor jag gymmade i sist :/ Kommer inte ihåg vilken sida jag hittade schemat på heller, så nu blir det att surfa runt och hoppas på att jag hittar igen det! *Håller tummar och tår*

Idag är dock "gym-fritt" så jag ska satsa på att färdigställa 2 tennarmband som jag lovat ha klara för att skickas söderut i morgon! :) Vitt och vackert som det är ute så tar jag nog min skäggige kompis med mig ut på en långprommis också, mår vi båda gott av :)

                                     Ha en fin dag! Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar