onsdag 27 augusti 2014

Livet och hösten ♥

Av alla årstider är verkligen hösten den årstid som får mig att komma ner en våning,  reflektera över livet och allt det innefattar. Och kanske än mer där jag befinner mig nu. Sista året har varit omvälvande på för mig ett positivt sätt. Framförallt att jag kommit mig själv så mycket närmare, vilket också gett mig så många insikter om andra människor och mitt förhållande till både dem och mig själv.  Och denna sommar med regelbunden yoga har hjälpt mig så otroligt mycket på vägen.  Inser nu hur bra den är för mig, hur den grundar mig. Den har också hjälpt mig att lättare släppa taget och inte älta, vilket jag haft svart bälte i- och det har inte varit gynnsamt för någon, framförallt inte för mig själv då sånt tar en enorm massa energi. Och den energin gör sig bättre till annat, verkligen! :) ♥

Sitter just nu i soffan med en kopp barkte, och ska strax göra dagens yogapass.  Känner att jag nu är redo att börja testa blanda upp min ayurvedaterapeutiska yoga med att lägga in något annat yogapass under veckan. Inte ashtanga,  men lite lugnare hathayoga till exempel. Tänkte även testa yinyoga någor pass framöver. Bra komplement till cirkel- och danspassen som drar igång till veckan! :) Vaktar hela tiden på att inte göra för att prestera, vilket är min fälla. Och ashtanga yoga är just där jag befinner mig idag för prestationsinriktad. Som sagt; jag lär mig att lyssna.  Hela tiden :) ♥

Ta hand om dig. Och lyssna du med ♥

                         Kram // M

                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar