torsdag 7 augusti 2014

Torsdag! :)

Håll nästan på att skriva god morgon haha :D Nåväl, dygnets timmar blir något screwed up när man jobbat :P

Som ni förstår är alltså min semester slut. Jobbade mitt ordinarie premiärdygn efter semestern igår, och gick av i morse. Har haft en lugn natt så idag kan man kalla bonus! :) Tjuvstartade dock veckan med att jobba extra på akuten,  så också nu natten som kommer. Eller rättare sagt halvnatt,  18-02. Tycker det är helt ok,  hinner äta middag med familjen och hemma för att spendera en stor del av natten sängen. Xtrapengarna går till resan - såklart! :) ♥♥♥

Annars är jag ingen vän av nattarbete. Det är verkligen inget som ligger för mig. Och i mitt ordinarie jobb är ju arbetsschemat dygnstjänstgöring, så nätterna är statiska.... tyvärr. Älskar mitt jobb men nätterna är en nackdel. För mig har det handlat om att jag haft svårt att sova igen. Jobbar på det, och hoppas få till sömnen. Hälsan främst. Sen är jag ju inte 25 år längre heller.... bara att inse! ;)

För övrigt kan jag säga att min semester varit fantastisk :) När jag for och jobbade i måndags kändes det helt okej. Känner mig utvilad både i kropp och själ. Bästa semestern på många år faktiskt. Värme, kravlöshet. Precis som en semester ska vara. Yogat varje dag sista månaden också. Yogar efter Janesh program och har nu passerat utrensningsfasen och gått över i den terapeutiska delen. Den stunden är verkligen min stund på dagen. Har kommit dit där jag absolut inte vill vara utan den timmen. Man säger att det tar 21 dagar att skapa eller bryta en vana, och det ligger verkligen något i det. Jag som alltid varit väldigt svart eller vit överlade mycket med mig själv inledningsvis; hur ska jag få in den stunden varje dag? Ville sååå mycket men var rädd att jag inte skulle fixa att hålla i det. Nu har jag kommit dithän att de gånger det inte går att göra hela programmet, iallafall se till att göra nånting. En stunds meditation eller reflektion, eller bara köra den inledande grunddelen som tar en dryg halvtimme. Det gör skillnad i förlängningen, det vet jag och känner.  Och det är viktigt.  Från att ha varit själsligt nerkörd av stress så vet jag att det tar lång tid att komma tillbaka. Det handlar om att göra egna val vart man vill styra sitt eget liv och sin livskvalitet. Och jag är nu på god väg att lämna det som varit betungande bakom mig, och bygga nya mönster. En ny resa. Och det är verkligen värt allt! ♡

Har du något mönster i ditt liv som hindrar dig från att ta dig framåt? Hur kan du bryta det?

                 Önskar dig den finaste dagen ♡ Kram // M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar