fredag 25 juli 2014

Janesh, rawfood & Buddha ♥

Kvällsgodis denna fredag blev kokosbollar hämtat ur Janesh Vaidyas bok " Maten är min medicin- ayurveda i ditt kök". Första gången jag testar göra dom, och det blir definitivt fler gånger! Mums för någon som mig som älskar allt som är sött - och dessa är dessutom proppade med nyttigheter,  mums dubbelt upp! :) ♥

Helgen som gått har vi spenderat i skogen och stugan - solat, badat och fiskat. Trevligt umgänge har vi också haft, familj och vänner. 13 stycken totalt var vi, barn och vuxna. Kanonväder har vi haft,  ca 30 grader varmt.  Ja det har verkligen varit fantastiskt! Och lika jobbigt att lämna det då man ska hem till civilisationen... men dagarna där laddar en med positiv energi :)

Det varma vädret har fortsatt sen vi kommit hem. Och jag har njutit! :) Idag tog jag bilen till grannstaden. Egentligen för att boka in mig för fortsättning på min högra överarm (tatuering). De hade dock semesterstängt. Så istället siktade jag in mig på en favoritaffär - indiska ♥♥♥ Man får sortera i värmen ;) Där hittade jag en Buddha som bara var tvungen att få följa med hem - det var kärlek vid första ögonkastet :)♥ Även lite annat smått och gott fick följa med. Bland annat doftljus med dofter från olika delar av Indien.  De jag valde var mysore, goa och kerala. Ska tända dessa i höstmörkret och drömma mig bort och tänka på resan! ♥

Nu ska jag passa på att pussa på min älskling som åker till Norge för att fiska en vecka ♥

               Önskar dig den bästa kvällen ♥ Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar