tisdag 15 juli 2014

Blandad kompott

Dagen idag har innehållit blandad kompott, allt från storkok av palt i värmen bilbingo-premiär för mig :) Riktigt mysigt ned bilbingo, var definitivt inte sista gången! Var på bilbingo med svägerskan som varit på detta många gånger tidigare,  tur jag hade henne som guide då jag kände mig som en riktig rookie haha :D Gick dock rätt snabbt att komma in i det, och roligt var det, timmarna susade förbi snabbt där vi satt i bilen med våra brickor och surrade mellan spelen. Och chans till vinst hade man ju faktiskt också,  men idag blev vi utan - men vem vet nästa gång!:))

Har problem med att lägga ut bilder på bloggen från min surfplatta,  lite trist faktiskt! Vet inte vad som är felet,  hoppas dock hitta det snart :P  Fotade boken jag ska rekommendera här näst med plattan, lite skumt här inne på kvällskvisten därav bildkvaliteten... :)

Det är en bok av en ayurvedisk läkare som heter Janesh Vaidya. Boken är inriktad på yoga ur terapeutisk synvinkel med basen i ayur veda och baseras på övningar utifrån vilken dosha som dominerar din personlighet/kroppstyp. En fantastisk bok! Efter att i veckan nosat på andra vatabalanserande yogapass har jag påbörjat ett yogaprogram med hans bok för vatabalans. Det är 4 faser i programmet,  och nu har jag precis påbörjat den utrensande fasen som pågår i 3 veckor. Sedan följer resterande 3 faser - den läkande,  samt förebyggande 1 & 2. Blivit än mer övertygad om att jag funnit en annan väg och en annan insikt i yogan,  och hur jag ska använda mig av den för att den ska göra mig gott. Var på ett ashtanga-pass igår, och det kändes sååå helt fel. Det är inte den jag ska utöva nu. Tvärtom.  Ashtanga lockar fram det i mig som jag behöver jobba på att dämpa. Prestationen,  pressen på mig själv. Jag behöver öva mig på att vara lyhörd.  Där kommer mitt fokus ligga,  inte hur hårt jag kan pressa mig. Var på sjukt dåligt humör efter passet på kvällen,  det bara kröp i mig. Skillnaden är att jag mot tidigare lyssnar och förstår vad kroppen och inte minst själen försöker säga mig. Nu har jag hittat min väg, min practice.  Känns bra och rätt!

Som sagt, rekommendationer boken starkt! Ska även och lyssna på honom då han kommer för att föreläsa i grannstaden i augusti,  ska bli otroligt intressant!

Nu ska jag borsta gaddarna och stänga korpgluggarna, hyfsat trött efter en sleepless night i värmen. Älskar värme men inatt var det olidligt varmt i sovrummet!!! :P

                               Good night sweethearts! //M
          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar