fredag 17 maj 2013

Förbereder mig på hederspriset som Årets Bloggerska! Haha, nä skämt åsido, det har varit en hektiskt vecka och jag har prioriterat annat än datorn. Så det har inte blivit något bloggande. Jobbat rätt hektiskt, en dryga 85-timmars arbetsvecka. Väntar på och längtar efter semester! Längtar  efter att få vara i stugan, fixa och dona där och bara njuta . Våran första sommar i Paradiset! <3



Idag har det varit underbart! 22 grader på rätt våglängd på termometern! Love it! Sommaren är min årstid. Omätbart ljuvligt. Allt blir lättare, värme, ljus. Frihet. Blir lättare att jobba också. Nätterna blir mindre tunga då det inte är mörkt och kallt då man ska bege sig ut. Lättare att vara vaken ett helt dygn de gånger man är det.

Just nu sitter jag iallafall här i soffan med en kaffekopp. Mattias for precis ut med kompisar och kickbiken. Själv relaxar jag bara ;) F jobbar kväll, och planen är att vi ska kratta upp det sista då han kommer hem. Skönt bara att vara utomhus en ljum sommarkväll som denna :) Sen ska vi se en film som avslutning på kvällen. American History X. Rekommenderas! Jag har sett den en gång tidigare, men det spelar ingen roll. Det var faktiskt jag som föreslog att vi skulle se den. Ganska tragisk men tänkvärd i dagens främlingsfientlighets-samhälle.. :/ 




Bortsett från njutning av solen som utlovats hela helgen, är jag & F bortbjudna på middag i morgon. Ska bli trevligt! Viktigt med "vuxen-tid" för att ladda för det övriga i vardagen :) Ser fram emot! :)

Nu ska jag ta telefonen och ringa hem min tonåring. Önskar er alla ett skönt avslut på veckan!

                              Kram // M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar