torsdag 2 maj 2013

God morgon solstrålar - eller det är ju närmare lunchtid, så god morgon kanske var lite i överkant ;) Jobbar dygn, och fick övertid på morgonen. Promenixade större delen av vägen, men så ringde F och frågade om han skulle komma och plocka upp mig med bilen. Ja tack! Var segt att gå i morse faktiskt, och till råga på allt började det toksnöa också. Så skjutsen var välkommen. Plus att jag bad honom att vi skulle svänga förbi ett av de lokala bagerierna som har supergott surdegsbröd som blev frukosten då vi kom hem :)


Efter frukosten tog jag med mig mysfilten och la mig på sängen. Skönt och legaliserat att lägga sig på dagen efter arbete. Lugnt, skönt med F:s pyssel nere i köket som bakgrundsljud... Och så; MAAALIN!! MALIN! Jag SKAR mig, KOM! 

F kommer uppfarandes för trappen med handen som blöder som ett såll! Då han plockade in disken i maskinen med tre knivar i handen stötte han emot och skar upp handflatan - AJ! Så på med tryckförband och iväg-skick till vårdcentralen. Blir garanterat några stygn, satt illa till för att limma det :/ Så koncensus: Från jobbet, hem till ledighet och dygnets blodigaste fall! ;)

Så då han farit iväg och jag torkat upp och snyggat till i köket, så blev det en kaffekopp och en Berocca och surf vid datorn istället Piggnade ju till nu :)

Förutom jobb har veckan betått av annat jobb - på olika sätt. Spenderade måndagen på narkosen för att öva luftvägar och larynxmask. Bra att hospitera där mellan varven för att hålla sig ajour och upprätthålla kompetens. En annan miljö än det jag vanligtvis är van,  på sal med helt andra förhållanden. Allt uppdukat och exakt. 


                                                   Jag, i en annan stass än annars! ;)


Sen har jag även haft beställning på ett tennarmband som jag satt med i förrgår. Regnet strilade ute, och dagen var perfekt för pyssel.. Så det blev klart samma dag och är klart för att skickas. 


Så lite produktiv har man allt varit under veckan! ;) Nu väntar en veckas ledighet! Skönt! Och den inleder jag med att träffa min fining och vän C som kommer ner och ska spendera helgen hos sin mamma som bor här utanför stan. Men då hon kommer med bussen ska vi träffas och ta en fika och bara surra, innan jag skjutsar henne till mamsen <3 Längtat efter att träffas då 15 mil emellan skiljer oss åt, och det inte blir så spontant och ofta som tidigare <3 

Nu ska jag fara och hämta Mattias på skolan! 

             En skön dag önskar jag er alla, ta hand om er och varandra <3 // Kram M

2 kommentarer:

  1. Malin! Jag hade ingen aning om att du bloggade! Varför har du inte sagt något? Vad kul!! Nu måste jag börja läsa! Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tog upp bloggandet för några månader sen, roligt då det på sätt och vis är lite av en virtuell dagbok! Bloggade för några år sedan, och det har hänt lite sen dess kan man säga! ;) Läser din blogg, jättefin och inspirerande!! :)Stor kram till dig med!

    SvaraRadera