söndag 13 oktober 2013

God morgon Måndag! :)

Sitter med kaffekoppen, lugnet har lagt sig efter stormen med ungar som ska till skolan, vissa tröttare än andra :) Själv har jag ledig dag, och ska efter jag vaknat till gå en prommis med en kompis som jag allt för sällan hinner träffa, sen blir det gymmet.
Vilken vardagslyx egentligen!? :)

Blev förresten supernöjd med mitt nya hår! Blev axellångt, och då allt det risiga spröda försvann blev håret otroligt fräscht. Skönt! :) Kan inte lägga in bilder nu tyvärr, hårddisken på datorn är full :P Men härligt med en frisyr som både kan vara väldigt basic, kan ha det uppsatt eller i svans, men även platta/blåsa det till en finare frisyr :)

Skulle ladda ner porträttbilder som skulle redigeras igår som jag tagit på en kollegas pojkar, fick knappt ner dom pga för lite diskutrymme :/ Dags för en ny rensning är bara att konstatera, har enormt mycket bilder på datorn som jag är livrädd att tappa om nåt skulle hända med datorn. Min nästa investering blir en extern hårddisk till att förvara bilder på. 

Dagen för övrigt kommer bestå av bildredigering. Det blir dagens pyssel. Färdigställde min svägerskas tennarmband igår, så hon äntligen fick det! Gud som hon fått vänta! Tålmodigt! Men nu äntligen! Blev riktigt snyggt faktiskt, ett bredare i svart renskinn. Har ett till som jag har på beställning som jag kanske också börjar med ikväll. 

Tenntrådsbroderiet kan jag spara och pyssla med även då barnen/familjen är omkring mig, kan sitta och småprata ändå. Annars är det med bildredigeringen, då vill jag gå in i ett annat eget mode - kräver mer fokus. Det påminner lite om måleri-sinnesstämningen, blir ett annat sorts skapande som man går fullt in i. Det är då det blir som bäst. 

Hoppas dagen tar er dit ni vill, om inte annat - Koppla på rodret och styr den dit! 

                                            Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar