lördag 28 november 2015

En helg i Stockholm

Har inte förrän igår skrivit något på några veckor. Av gårdagens inlägg kanske du förstår varför.

November har bjudit till upplevelser jag kommer bevara i mitt hjärta. Bland annat förrförra helgen som spenderades tillsammans med min ena storebror och hans familj. 

Helgen fylldes med allt från att spendera tid i gamla stan och på Söder, besöka små butiker och fik, second-handbutiker, åka kors och tvärs med tunnelbana och buss, loppisar, köpcentrum, konsert och fotboll. En intensiv helg även blandad med stunder att rå om varandra. 

Min älskade bror. Så lik mig på så många sätt. Någon jag verkligen speglar mig själv i. 

Tack för en fin helg. Även om vi inte ses ofta så finns Du ständigt i mitt hjärta. <3






Stadsmissionens butik på Söder. Hittade mig en kappa. Nöjd! :)



Älskar dessa ställen. Fynda samtidigt som man bidrar till något gott! <3




Fredagskvällen. Whitesnake på Hovet. Vilken nostalgitripp! David Coverdales röst som fortfarande ger rysningar. 




Lördagskvällen. Sverige-Danmark på Friends Arena. Vi och 49.000 andra. Mäktigt! Och att få se Zlatan briljera, bara det en upplevelse i sig. Säkerheten var förstärkt i och med de tragiska händelserna i Paris. Tack och lov klarade vi oss från terror. Mina tankar och min kärlek till Paris. Även där har jag ett syskon. En syster. Vi har aldrig träffats. Hoppas på det en dag. <3 




Äppelfabriken på Ekerö. På söndagen for F till en samlar-kompis för att titta på hans samling. Under tiden for jag och min bror med fru ut till världens mysigaste ställe. Nu var det November, men sommartid kan jag se sommaridyllen framför mig. Ett äppelmusteri med fika och lunch. 

Vi åt våran lunch, morotssoppa med surdegsbröd. Hembakat och ekologiskt. Efterrätten var äppelpaj med vaniljsås. Maten var gudomlig, omgivningen harmonisk och så mysig. Vi åt och pratade om livet i ett av växthusen. Så mysigt att bara få rå om varandra den sista dagen <3







En helg går fort. 


All min kärlek till Dig min bror. 


<3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar