tisdag 21 juni 2016

Hemmapyssel

Förra sommaren påbörjade vi projekt husfasad. Ny brädfodring på huset, ny kulör, altantak och farstukvist. Det som nu återstår att göra är att slutföra måleriet och göra klart farstukvisten. Fönstrena ska sättas in bortsett från att den ska målas. 

Fönstrena är ett gäng gamla sådana som ska renoveras innan de sätts in. En del pyssel, men fint kommer det bli :) 

Det är bilden av den färdiga farstukvisten man får ha i sinnet under tiden man fixar fönstrena. För endel pyssel är det... ;) Ett fönster tar sina timmar att renovera. 














Värmepistolen är en sann vän när den gamla färgen ska bort..... 

Men som sagt - fokus på resultatet! :)


Sen måste ju även själen få sitt. Och för att fylla på livsanden spenderar jag också mycket tid i trädgården. Idag inhandlades 6 exemplar av den gudomligt vackra rosen Louise Bugnet. Det regnade friskt under dagen, men ikväll lugnade regnet ner sig. Då begav jag mig ut och planterade den första rosbusken.



Den fick sin plats nedanför altanen. Ser fram emot dagarna och kvällarna vi kommer sitta på altanen och känna doften från denna förtrollande ros <3

Resterande kommer jag plantera imorgon längs gången upp mot huset. Vilken njutning varje gång man kommer hem att bli välkomnad av dessa ljuvliga rosor <3


Den sista tidens regnande har väl känts sådär. Men samtidigt mår trädgården bra av det. Och nu väntar visst varmare temperaturer och sol. Ser fram emot det :)



Nu ska jag röja lite i köket innan jag lägger mig i soffan och kikar på Greys Anatomy som jag nött sista tiden. Sedan blir det sängen inför morgondagens fortsatta pysslande :)


Kram och God natt alla fina! // M










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar