torsdag 12 juni 2014

Trevlig kväll och ny dag

Jobbade dygn i förrgår och gick av i går morse, ilade iväg sen på min yngsta sons skolavslutning.  Trött något kosmiskt,  vi hade haft ganska mycket jobb under natten. Kom hem vid halv elva på förmiddagen,  Mattias drog iväg med sina kompisar för att käka ute och fira in sommarlovet :) Kröp ner under täcket med öronproppar,  men kvaliteten på sömnen var definitivt inte den bästa. Sov av och till,  tillslut gav jag upp. Låg med fönstret öppet på glänt och hörde via gluggen hur Fredrik pratade med någon  där utanför,  då visade det sig att det var min svärmor och hennes man som kom förbi. En kaffekopp tillsammans med dom var en bra anledning att ta sig ur sängen. :)

Efter middagspyssel och annat for jag till en av mina bästa vänner och spenderade kvällen hos henne. Något glas vitt vin, sommarprat fram tills dess att klockan blev aaaalllldeles för mycket - nåväl vi var båda lediga idag :) Så idag tog jag en rejäl sovmorgon,  klev ur sängen halv tolv :D Dock sovit sådär även inatt,  fullmåne i morgon... Märker verkligen av fullmånen på min sömnkvalitet. Sover oroligt. Men egentligen är det knte så konstigt att vi människor blir påverkade egentligen,  med tanke på tidvattnet och annat. Vad består vi mest av? Jo vatten. Rätt intressant också när det kommer till jobbet, märks skillnad även där. Blir ofta mycket att göra! Du kanske har hört talas om fullmånenätter på akuten? Eller fler barnafödslar? Det händer definitivt något med oss! :)

Idag blir det en riktig slappardag, som jag ska njuta till fullo av. Det jag har på agendan är att jag ska cykla ut till ullis och lämna tillbaka cykeln jag lånade hem i natt och hämta bilen. Samtidigt ska vi klämma in en springtur i barkspåret - känns behövligt då jag inte sprungit på snart en  vecka :P Perfekt med nån som drar i en lite och trevligt med sällskap! :)

Blir ett yogapass också ikväll i hemmets lugna vrå ♥ Ska bli skönt då jag inte yogat så mycket sista dagarna. Enligt traditionen ska kvinnan inte yoga fullt ut vissa perioder av sin månad. Andra vilodagar är lördag (eller söndagen om du hellre vill), samt vid fullmåne.  Så imorgon blir det inget (fullmånen), sen är det helg. Känner verkligen att jag behöver det, kroppen och själen behöver sitt ♥

                         Den finaste sommardagen önskar jag Dig ♥

                                                         Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar