torsdag 10 december 2015

Att komma igång

Som jag tidigare skrivit så har jag känt mig så otroligt sliten ett tag. Träningen har strukit på foten. Och jag kämpar med att lyssna på kroppen och samtidigt engagera mig i att faktiskt röra mig i någon form. Inte lätt vill jag lova :P Balans är också något jag behöver öva mig på! ;) 

Jag vet ju verkligen att genom att röra sig blir man piggare också, inte bara fysiskt. 

Sitter här med en stor kopp kaffe. Efter jag tömt det ska jag ta på mig kläderna och ta en riktig långpromenad. Skön temperatur ute så bäst att passa på :)

Något jag faktiskt längtar efter är skidspåren! Det är både skönt och samtidigt bra träning. Har så svårt att känna lockelse till gymmet just nu. Thats it. Den som får mig dit är min bonusdotter, men nu har även hon tyvärr haft en träningssvacka :P

Nåväl. Den bästa träningen är väl den som blir av, visst var det så man sa? I perioder kanske man rent av får nöja sig med promenader.

Känner också ett yoga-sug, länge sedan sist. Ska jag yoga är det tidiga morgnar dock, om jag vill få vara ifred, vilket är en förutsättning. Yin yoga är nog den yogaform som skulle passa mig bäst just nu. Lugnt där man stannar länge i positionerna och stretchen. Skönt. Hade funderingar på Yogobe, men å andra sidan finns mycket på Youtube också om man är sugen. 

Ja lite lösa träningstankar från mig... :)

Nej nu ska jag dricka ur min kaffekopp, ta på mig kläderna, på med någon bra musik i lurarna och sedan ut!

Önskar Dig den bästa kvällen <3

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar