söndag 27 december 2015

Har inte blivit så flitigt bloggande under veckan. Jobb och julfirande är väl det som tagit  överhanden.


Var ledig julafton. Så skönt, lugnt och fridfullt. Vi var hemma hos oss. Jag och F, barnen och svärmor och hennes man. Åt gott och bara njöt av varandras sällskap. Och så julklappsöppning såklart! :)


Jobbade dygn juldagen och annandagen gick till stor del till att sova och bra slappa då juldagsnatten varit rätt intensiv jobbmässigt. Och fullmåne dessutom, och det brukar göra sitt till! Det är faktiskt lite så. Själv påverkas jag också av fullmånen, sover ytligt och sämre än annars. Folk blir lite mångalna! ;)


Har gett mig själv lite julklappar. Känner mig så tacksam över dessa som kommer göra gott i kropp och själ! En yogamatta i ull som jag velat ha länge och en jättefin bok om yinyoga. Varvar yoga med mindfulness, och det gör verkligen gott. Och just nu är det yinyoga som gäller då min ayurveda-terapeut förbjudit hårdare fysisk träning. Max promenader närmaste tiden. Och jag känner att mjukheten mot mig själv är nödvändig, att lära mig lyssna inåt och på kroppens signaler. Jag har som sagt aldrig varit speciellt duktig på det. Men med mindfulnessträningen och den kärleksfulla, mjuka yinyogan känner jag redan skillnad. Och det är skönt, verkligen.






Sen fick jag en julklappspeng av mamma. Den använde jag till att köpa mig något jag också länge velat ha - en råsaftcentrifug. Har haft en tidigare, men den gick sönder. Så igår, efter dagssömnen, åkte jag ut i mellandagsrean. Hittade en jättefin från Bosch. En rejäl som jag kommer ha mycket glädje av. Så dagen startades med en riktig näringsboost - rödbetor, morötter, apelsin och ingefära. En perfekt start på dagen! :)




Till Dig från mig


                 Kram & en fin kväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar