tisdag 15 december 2015

Tacksamhet

Vintern. Mörkret. Kylan utomhus. Värmen innanför väggarna. Brasor i kaminen. Levande ljus. Allting som går ner en frekvens i väntan på att värmen och ljuset återvänder. Denna tid på året har en tendens att göra mig mer introvert, får mig att vilja dra mig tillbaka och ta hand om mig på ett mer varsamt sätt. Det är ett mönster i min almanacka som blivit tydligare med åren. Då jag är en personlighet som lätt drar igång och rusar på, lätt att hamna i honungsfällor i sånt som kickar igång mig, är det viktigt att också dra ner tempot. Att grunda mig. För inspiration som håller sig levande behövs re-charging. Det här inlägget vill jag tillägna tacksamheten över livet och de signaler vi ständigt får om vi är uppmärksamma.

                                                                     <3 



Som du kanske har förstått om du läst min blogg har jag en speciell kärlek till yoga. Är en mer eller mindre aktiv yogi, det går i perioder. Då jag känt mig urladdad eller ur balans har vägarna lett mig tillbaka till yogan. Där har jag funnit mycket kraft. Den har varit en life-savior många gånger. Den tillsammans med meditation hjälper mig att hitta tillbaka till jaget som i hektiska perioder ofta tappas bort. Den stillar tankarna och låter dem samtidigt flyta fritt. Fyller kroppen och själen med ny energi. 

Att ge dig själv den kärlekshandlingen är magi. 

Att stanna upp och lyssna inåt. Var befinner jag mig just nu i min livsresa? Vad känner jag? Var är jag på väg, i vilken riktning? Vad känns rätt? Vad känns fel?

Många av svaren har du inom dig. Om du vågar stanna upp och lyssna.


Idag plockade jag fram min yogamatta. Allt för länge sedan sist. En stunds yinyoga var balsam för själen. Som jag längtat efter den känslan som är enastående och så olik någon annan. Sinnlighet och innerlighet. Ingen press. Ingen prestation. Bara jag på min matta. Ingen tid, inget rum. 


I och med att vi stannar upp blir det också så uppenbart vad som egentligen är viktigt i livet. Hur lyckligt lottade vi är och hur mycket det finns att glädjas åt. Att njuta av. Att leva här och nu. Hur rika vi faktiskt är. 





To take a stop and look at your self is really the greatest act of love.

<3

Kram.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar