söndag 24 februari 2013

Blev visst inte som jag tänkt mig...

Tidig kväll alltså! ;) Donat på hela dagen med skotrar och annat fix! Fick faktiskt en skoter av min storebror. En Skidoo Everest -78 som inte varit startad på 10 år, och stått och väntat i hans boda - på mig såklart! ;) Kan väl alltid intala mig det,  för den startade! Trots min skepsis så gick den igång efter lite fräscht bränsle i tanken och startgas. Glädje! Min första egna skoter, en retro dessutom! Hoppas bara den är lika pålitlig som den ser ut! ;) 



Här posar den i garaget tillsammans med min äldsta sons första skoter som jag köpte honom förra veckan. Sonen är lika lycklig och körsugen som jag. Enda skillnaden är de 22 åren mellan skotrarna, men märket Skidoo är detsamma! ;)










Kul! Och KULT! :) Ska försöka ge pärlan kärlek så den tar mig dit jag vill under veckan vi är uppe i stugan! Grannen tyckte jag skulle byta bränslefilter och rengöra förgasaren... hmmm *harkel harkel* en sak i taget - en mekaniker är jag INTE, men man kan ju slipa sina skills! Nu vet jag iallafall hur jag ska göra. Men jag hoppas kunna vänta med det till sommarn, Pyssla på med sånt så den är fit for fight till nästa vinter. Som det är nu hoppas jag bara den överlever sportlovet! ;)


För övrigt så har jag beställt en kalender som jag väntar på och längtar efter ska komma, förhoppningsvis hinner den komma innan vi far till stugan. En jättefin kalender som guidar dig genom året. Längtar, längtar <3 Sen har jag även beställt en bok till min 15årige son, "Du äger" av Mia Törnblom som jag tänkte ge honom. Han är ju inte direkt nån bokmal, men i boken är det ungdomar som berättar ur livet, om tips och annat på hur man kan göra för att stå upp för sig själv. Ligger kanske närmare honom än de erfarenheter mamma berättar om. Inte lätt att vara tonåring idag. Det tyckte man ju inte själv heller, men idag är det så mycket svårare. All input de utsätts för via internet till exempel, de får ta del av så enormt mycket man skulle skona dem från om man bara kunde. Och hårdheten och attityden i samhället som såklart fortplantar sig i våra unga.. 

Mycket stöttning behövs genom denna tuffa period, då de ska hitta sig själva. Vägen mot vuxenlivet. Få se vad han tycker om min present ;) Och sen kommer fler tonåringar att guida, min yngsta son blir det nästa år :)




Nä nu ni alla fina.. nu ska jag faktiskt ta och göra ett försök att dejta John Blund... Eller försöka var en överdrift - det kommer vara en kort presentation för att snabbt förlora sig in i drömmarnas förlovade land ;)

SWEET DREAMS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar