torsdag 21 februari 2013

Kreativitet & Pyssel

Precis färdigställt ett armband jag gjort på beställning till en blivande 30-åring :) Härligt att få äran att göra ett smycke någon ska ge bort i present, och lika roligt att  skapa ett och ge bort till nån som man vet kommer att uppskatta det. Det har bortsett från beställningar, blivit endel armband till nära och kära. Uppskattade presenter och julklappar!

Älskar att väva samman dessa flätor med vetskapen om att de ska följa någon och deras äventyr. Dessa smycken med grunden i våran samiska kultur, ett del av vårat arv som fortsätter vara en del av oss. Känslan i detta flätade tenn mot renskinn. Det är Norrbotten & Lappland för mig... Kanske är mina egna samiska gener som gör sig påmint i mitt hantverk och i sin tur skapar dessa känslor? :)

Hade tidigare gjort ett 50 cm långt armband till mig själv, ett 3-varvsarmband. Mitt enda. Gav bort det andra jag gjort till min fina bonusdotter. Blev tyvärr av med mitt 3-varvsarmband efter att ha glömt det i duschen på badhuset... Blev så grymt besviken på människors oärlighet! Uppriktigt ledsen faktiskt. 

Ett hantverk som någon lagt många timmar och mycket kärlek på sitter inte bekvämt på den arm där det inte hör hemma. Så är det. De armband jag gör för den det är avsett, preparerar jag med massor av kärlek! :)










En skön kväll önskar jag Er alla! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar