söndag 24 februari 2013

Morgonsol har guld i mun...

Hemkommen för en stund sen från jobbet. När jag är i tjänst är jag det 24 timmar. Så efter ett intensivt dygn är det rätt skönt att komma hem, lägga sig i sängen i ett par varma armar. Och landa igen. 



Ska göra som barnen i år - ha sportlov! ;) Ska bli gudomligt skönt. Har tagit semester i veckan, så jag blir ledig 11 dagar sammanhängande - lovely! Känner verkligen att jag behöver det. Har känt mig rätt sliten och trött sista månaderna, har varit mycket på jobbet under en längre tid, så det kommer göra mig gott! 

Vi åker dessutom upp till stugan, våran smultron ställe & ventil, på onsdag. Längtar efter friheten där - det enkla, kontrasten till den annars så hypade vardagen. Elda i kaminen, kissa på utedasset. Ingen el har vi, däremot ett elverk med 12-voltsbatterier och solceller. Det enda egentligen i bekvämlighet vi har där är att vi har gasoldrivna vitvaror. Förutom jag & F är det mina två pojkar och två av hans barn som ska åka, hans yngsta dotter och hans son. Kanske också lite besök av finfrämmande! Dels av min älskade kompis C med sambo som numera bor i trakten, 5 mil från våran stuga, och eventuellt ett annat par som vi umgås med ska komma med sina skotrar och vara där över helgen.

Våra skotrar ska också med, så det blir förhoppningsvis sköna dagar med skoteråkning, korvgrillning och pimpelfiske. Vi har inte hunnit utforska vattnen runt omkring eftersom vi köpte stugan i oktober. Så bara det känns spännande! ;) Sen hade jag och min yngsta son och bonus-sonen tänkt pipa iväg till en slalombacke i närheten nån av dagarna, och åka. Premiär för i år! :) 

Bästa tiden att vara där blir dock sommarperioden. När det är lågvatten i sjön kommer små sandstränder fram där det är fint att bada. Och sen fisket i området som visst ska vara bra, med harr, öring och annat :) Mycket att se fram emot! :)






Vy över "våran" sjö <3  













Annars idag; Går en kurs i Yoga som är på söndagsförmiddagar. Men idag har jag bestämt mig för att göra ett lugnare pass hemma och ta morgondagens pass där istället, och ta en lång promenad i solen. Vädret är gudomligt! Nu är det äntligen vår!! Som jag väntat och längtat! Och nu ska jag göra som jag bestämt mig för, att bara njuta av varenda lediga dag denna ledighet. Boosta mig själv med energi! 

Trots nattens trasiga sömn känner jag inte nån ro att gå och lägga mig (trots att jag vet att jag borde), ska däremot gå på låg frekvens istället fram till kvällen kommer. Och försöka göra kvällen tidig istället (brukar intala mig det under dagen, tyvärr så brukar det löftet falla när kvällen kommer - jag = nattuggla :P) :)


Skön Söndag till Er från mig! Och du, glöm inte att njuta av dagen ;) Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar