fredag 12 september 2014

Detox dag 2

Återuppstånden idag och ansluter till de levandes skara ;D Seriöst så kan jag säga att gårdagen var horribel :D Huvudvärk a la grymmes, illamående. Och trött. Sov. Och sov. Lagade mat, la mig på soffan. Och guess vad? Jo; sov.. sov hela kvällen på soffan för att vid 23- tiden förflytta mig upp till sängen för att sova resten av natten :D Sömn var uppenbarligen något min kropp var i behov av!

Idag känns det något bättre. Definitivt piggare än i går! Men känner mig asocial och lite låg. Min sambo är i Norge över helgen för att fiska, och mina söner skulle övernatta hos kompisar för att lana. Kanske lika bra att de har roligt på sitt håll, då jag den här helgen säkerligen inte är det roligaste sällskapet :P Det sägs att de första 48 timmarna är tyngst,  då kroppen ska vänja sig av med till exempel koffeinet, vilket jag tror för mig var värst igår. Hade dessutom jobbat dygn, och även om natten varit god så är jag degig och trött dagen jag går av mitt skift. Så helgen går till återhämtning. Och ensam är jag heller inte förvisso,  har ju mina skäggisar.  Dom är nöjda med mitt sällskap hur jag än är :) ♥

Dagen har förövrigt gått åt till att fixa till det ätbara. Går åt mycket tänk till att fundera ut mat! Och nu ser jag hur mycket exempelvis mjölkprodukter jag äter i vanliga fall,  kanske framförallt ost och yoghurt kan jag känna att jag saknar.  Hade köpt hem en turkisk yoghurt igår, tills jag läst in mig på nätet att de flesta detoxer utesluter även fetare mejeri. Åt det igårkväll, men låter bli resterande tiden. Om jag nu ändå ska gå all in är det lika att skippa mejeri helt. Ska däremot göra ghee att steka i och ha i maten. Gillar det mer än matolja.

Även bakat idag, gjorde fröknäcke som enbart innehåller frön. Mums. Har precis gjort en granola på nötter, frön med banan, mandelsmör och honung.  Mums det med till exempel tillsammans med rismjölk! :)

Nä nu ska jag testsmaka granolan som borde svalnat av nu, plus kolla till köttgrytan på spisen till övriga. Den får jag dock bara dofta på idag ;)

          Ha en riktigt fin fredag! Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar