söndag 14 september 2014

Detox dag 3 passerat

Blev aldrig att jag skrev igår, men dag 3 kändes helt ok.  Kände mig pigg och energisk,  fick mycket gjort - började dagen med att fara och dansa kl 10 (latin fusion extrainsatt pass) städade Mattias rum, bytte gardiner och putsade hans fönster. Städade även badrummet,  tvättade, var på stan och shoppade, gick en riktig långpromenad med hundarna och Sara för att sedan lägga mig i soffan för att slökolla på tv, men där brann jag av! :D När jag sedan gick upp och la mig i sängen hade jag riktiga bekymmer att somna då varje muskel och ligament i min kropp slet och drog, träningsvärk månne? ;) Nu inne på dag 4. Ska bli skönt att Fredrik och och barnen kommer hem idag. Börjar kännas rätt ensamt faktiskt :)

Funderat lite över mitt träningsupplägg i höst. Jag är ju en sån som vill göra allt, vara överallt, höga ambitioner som oftast blir övermäktiga - går all in. Och bränner ut mig. Vata/Pitta you know ;D Men jag lär mig, hela tiden! Yoga - prio ett och självklart.  Och nu har ju som sagt dansen dragit igång också. Att dansa är glädje, och inte minst bra konditionsträning. Hösten blir som såhär: dans tisdag,  torsdag och söndag.  Yoga resterande dagar utom lördag som är vilodag.  Känns som ett bra upplägg! Så upplägget blir varannan dag yoga och varannan dans. Tror det blir bra! Fortsätter yoga efter Janesh bok med det vatabalanserande passet. Balans! :) Tror också det är bra att ha ett bestämt upplägg och ett mål. Och sen följa det. Bästa sättet att hålla i sin träning.

Pranayama och mindfulnessövningar är dock något som inte behöver planeras, att sätta sig 5-10 min och bara andas eller fokusera minst en gång varje dag närandan faller på är en winner :) ♥

Varit ute med hundarna nyss, och nu blir det frukost. Ska fortsätta mission städning i dag, så det är bara att dra igång :) Har endel annat på agendan,  bland annat fara och rösta! Det gör väl du också? :)

Önskar Dig en fin söndag! Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar