måndag 22 september 2014

Kallt!

Burr! Då är alltså hösten här på riktigt. Frost i gräset i morse. Blir att köp busskort till tonnisarna i veckan för vem vet, hips vips kanske det är vitt på marken! :)

Sitter här och värmer upp mig med en tekopp,  ska strax ut och plocka ihop resterna efter sommarens uteblomster. Ska ställa ner pelargonerna i källaren för att sova sin vintersömn efter att ha skänkt glädje hela sommaren ♥ Köpt ljung att sätta ute som substitut,  den är också vacker på sitt höstliga vis. Jobbar kväll idag, och planen var att innan jobbet röja lite ute och försöka komma mig iväg till soptippen med lite återvinning och skräp. Apropå skräp, av min egen "utrensning" är det nu 4 dagar kvar :) Känns fortfarande bra, har dock en liten förkylning som ligger och lurar :/ Känner dock att någon hårdare fysisk träning får vänta tills efter detta är klart. Dansa, springa intervaller och promenera funkar, men jag känner attjag snabbt "tar slut" fysiskt dagarna jag kör konditonsträning. Finns inte riktigt den där kraften att hämta. Men så stod det ju också att man ska hålla sig till lugnare fysiska aktiviteter... ...Okej då ;) Men annars så trivs jag rätt bra med den vegetariska kosten. Saknar kaffet nästan mest ;) Längtar efter fredagsmorgonens första kopp! :))

Nä du, nu är det bara upp och hoppa för att få nåt gjort! :) Mitt knep för att få energi til att göra sånt här som bär emot (typ städa ;) ) är att dra på nån bra musik! Det är vad jag ska göra nu, sen kör vi!

Hur motiverar du dig till att göra det som är mindre roligt?

Ha nu en riktigt fin måndag, och ta hand om dig! ♥ Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar