onsdag 24 september 2014

Kall onsdag med snorig näsa

Idag är jag snuvig för ovanlighetens skull :P Brukar faktiskt klara mig bra undan sånt här, men denna gång åkte jag dit. Ungarna har varit tokförkylda med värk i kroppen, och nu blev det alltså min tur. Men det sitter mest lokalt i näsan, ingen direkt influensakänsla. Lite paradoxalt med tanke på min lilla höststädning, känt mig så gudomligt pigg och energisk så jag får väl köpa att sista dagarna blir lite halvkrassliga ( i morgon är sista dagen). Och detoxen kan ju faktiskt hjälpa mig genom att kroppen tagits hand om big time sista veckorna, övertygad om att tillfrisknandet får en skjuts! :)

För övrigt har dagen ägnats till att lära mig hundtrimning, det är sannerligen lite pyssel med en hund med frilla ;) Men övning ger färdighet :) Har också varit till en kollega idag och plockat Aroniabär i deras trädgård. Riktiga antioxidantbär! Ska frysa dem och sedan koka saft på dem. Saften blir god, inte för sliskig. Passar bra som måltidsdryck eller om man vill ha något läskande som inte är allt för sött. I fjol kokade jag aroniasaft tillsammans med vinbär tror jag det var. Blev inte alls dumt! :)

Nu ska jag gå och kolla till fröknäcket som jag har på G i ugnen! :) Ha det gott tills vi hörs igen!♥

                   Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar