fredag 26 september 2014

Om att sakna och uppskatta

Att vara utan något och få möjligheten att sakna det. I dag är första dagen efter detoxen. Min första kaffekopp på 2 veckor. Bakade ett gudomligt morotsbröd i går kväll.  Dessa två i kombination denna morgon. I'm speechless! Det svarta guldet och smaken av ett nybakt bröd. Ja du, amazing är väl möjligtvis ordet jag kan tänka mig att säga :)) Dessa två tillhör verkligen njutningen i  livet. Så basalt men sååå ljuvligt.  Det förstår jag nu efter att ha längtat :)

Bortsett från att jag dessa veckor gjort kroppen gott har jag också lärt mig ytterligare en dimension av uppskattning! :) Att sakna, längta och slutligen få tillfredsställelsen att åter njuta. Det är precis som med människor vi har i livet. De som tillhör det vi räknar som det mest basala,  dem vi kanske tar för givet alltid finns där. Stanna till, känn efter. Du vet känslan då någon kanske inte längre finns där, saknaden - och lyckan då personen återkommer, finns vid din sida eller i dina armar. En kram och kanske en doft av den du älskar.

Konsensus. De bästa sakerna i livet är dem vi ofta tar för givet ♥

Vad har du i livet du tar för givet? Vem/vilka har du i din närhet du uppskattar mest?

                Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar