söndag 19 juli 2015

Att ge av sig själv

Jag tror på öppenhet. Att ge av sig själv, för att öppna dörrar, att bygga broar. Att jag är öppen betyder inte att jag inte besitter någon form av integritet. Jag väljer. Väljer till vem och vad jag ger bort. Och det jag ger bort handlar om mig.


Vi kan lära av varandra, lära oss om livet och om oss själva. Identifiera problem. Komma fram till lösningar. Att öppna sig själv låser även ofta upp dörrar hos andra, och ordet flyter fritt. Jag ser dessa möten som en gåva. Att få någons förtroende heligt, och något som vårdas med kärlek. Att få dela någons innersta tankar och känslor lär oss så mycket, vidgar våra vyer. Lär oss om livet. Får oss att inse. Ger oss självdistans.


Varje människa gör sin resa. Ett förtroligt samtal är att för ett ögonblick mötas och vandra bredvid.


"Varje människa du möter genom livet är en lärare". Så sant.


Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar