torsdag 30 juli 2015

Precis uppstigen efter att jag kämpat med att få mig en stunds sömn efter jobbet som jag kom hem från i morse. Övertrött som jag misstänker att jag var, gick jag en runda med hundarna, åt frukost och la mig i soffan och slösurfade på nätet en stund. En dusch på det. Sen kröp jag ner mellan lakanen. Vred och vände, och kanske efter en dryg timme somnade jag. Såklart hade jag glömt vibrationen på mobilen på, så guess what? Jo den ringde såklart när jag precis somnat :P Varför gör man alltid sånt??! :D Nåväl, stängde ner den, somnade om och beslöt mig för att snooza när klockan väl ringde.

Sent blev det kanske, men skönt! Hoppas bara jag somnar ikväll, jobb i morgon - sen blir det äntligen semester! Känns fantastiskt behövligt. Då är det inte jobbet som tagit energi. Sommaren har varit turbulent känslomässigt, med pappas bortgång och allt kring det. Känner att 4 veckors fullständigt planlöst leverne kommer göra mig gott. Vi har inte planerat eller spikat något, vilket passar mig helt perfekt i år. Huset ska målas klart, men för övrigt inget planlagt. Hoppas också på sol och värme, som det annars varit för lite av denna sommar. 

Apropå energilöshet.Fick tips om Macapulver. En rot i pulvriserad form som påminner lite om ginseng, som visst ska vara en riktigt bra energigivare. Beställde detta från Clearlife.se och tog första shoten igår. Och ja, faktiskt så kände jag att energinivån hissades en våning eller två! Känner mig helt ärligt slutkörd, framför allt mentalt, så all hjälp att balansera är välkommet. Macaroten är en sk adaptogen, som till exempel Rosenrot. Innehåller dessutom massor av näringsämnen och mineraler. Läs mer om den nedan. 

http://www.clearlife.se/sv/artiklar/raw-maca-pulver-150-gram.html


Bortsett från denna så dricker jag en blandning med bland annat gurkmeja varje dag. Gurkmejan har verkligen fantastiska egenskaper. Det finns över 7000 vetenskapliga studier gjorda på denna guldgula krydda. Blandar ihop den tillsammans med annat enligt Sanna Ehdins recept.

Sannas Guckmeja: Blanda i en stor burk: 2 dl eko­gurkmeja 2 dl nässelpulver 3 msk eko­ingefärspulver 1 dl MSM (svavelinneh) 1 dl malt nyponpulver (tar bort lite av beska smaken) 1 dl L­Glutamin (hjälper bygga muskler, behålla spänst i huden, reparera tarmen samt förbättrar sömnen) Ta ca 2 msk av blandningen i ett glas vatten och 1­3 msk kokosolja och drick sakta. 

Inte direkt en ynnest för smaklökarna, men GOOD for you. Själv adderar jag lite svartpeppar som ökar biotillgängligheten av den aktiva substansen i gurkmejan, Curcumin. Även de andra ingredienserna i mejan är supernyttiga för din kropp. 

Läs mer om gurkmeja och dess egenskaper här:

http://kurera.se/darfor-ska-du-ata-gurkmeja/



Du har bara ett liv, en kropp. 
Ge den kärlek.

Önskar Dig den bästa Dagen.

Kram // M 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar