torsdag 25 juli 2013


Åh skönt! Nyduschad efter första milen i löpspåret på flera veckor! Alltid lika skönt efteråt. Tyvärr har jag tappat mycket av det jag tränat upp innan semestern :/ Lite surt känns det då jag tappat ca 20 sekunder på minut-tiden efter semesterlivet... Det går ju att jobba upp igen, men jag får nog inse att jag inte kommer att ligga på tiden jag tänkt pressa ner mig till då det är dags för Midnattsloppet tyvärr. Nåväl, jag försökte peppa mig själv nu under löpningen ikväll att all träning är BRA träning! WORD! 


Har för övrigt varit en underbar vecka vädermässigt! Sol och varmt i flera dagar. Precis vad jag har behövt! Känner verkligen hur energin och gnistan återvänder! Idag har jag och Mattias varit på badstranden, han badade och jag solade - lovely!
Synd bara för min älskling att han varit i Norge under dessa dagar, när det tillslut blev sommar! Fast han uppskattar nog laxfisket och den underbara omgivningen där mer än solen här hemma, kanske jag som mest saknar hans sällskap :) Han kommer hem i morgon. I miss you darling. This home ain´t the same without you.

 Ibland kan det vara nyttigt att längta. Att inte bara ta varandra för givet i vardagssnurren. Denna ständiga livscykel i rörelse. 

Tror ändå jag är bra på att inte ta människor för givet. Jag vet hur fort tillvaron kan förändras.

                                                                    Igår

Igår tog jag hojen och styrde färden mot grannkommunen. Åkte till en av mina bästa vänner, tog ett stopp för en kaffe i deras mysiga trädgård innan jag och hennes mellandotter åkte vidare. 








Vi hade bestämt oss för en tur på min Black Beauty, så vi åkte ut till Gäddviksgården och fikade. Så mysigt ställe. Och gott fika. Men det bästa på svängen var Cissis sällskap. Underbara 17-åring! Vi satt ute i solen och surrade om livet i stort. 





















När de stängde så fortsatte vi efter vägen på andra sidan älven. Skön mc-väg! Såg henne bakom mig i backspegeln hur härligt hon tyckte det var, de ljumma vindarna som fläktade och hennes långa hår som spelade i vinden - frihet! Precis lika uppskattat av en tonåring som en kvinna mitt i livet :) 

När vi skulle tillbaka tog vi vägen över vattnet med färjan som går från Unbyn till Sunderbyn varje hel- och halvtimme. Vi rullade ner mot kajen precis när färjan kom, perfekt tajming konstaterade vi!  Faktiskt mysigt med färjan istället för en bro :)





När vi kom tillbaka på deras gård var det ett gäng bekanta som kommit för middag. Jag tog ytterligare en kaffekopp, kramades hej då och begav mig hemåt igen. Tack Cissi för en mysig dag :)

Tillbaka i verkligheten och "måste-grejer"; Nu: hänga upp/plocka in tvätten. Sen blir det sängen! 



                                                 Sweet dreams! Kram // M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar