torsdag 11 juli 2013

Åter till verkligheten

Sjunkit ner i soffhörnet efter första arbetsdagen efter semestern. Känns helt overkligt, var har mina 5 lediga veckor tagit vägen?! Tyckte det var nyss jag gick! Har i och för sig varit ganska hektiska veckor med mycket pyssel kring stugan osv, så därav kanske - tiden går fort då man har roligt! :) Har nu iallafall 48 timmar på jobbet att se fram emot i helgen, så jag går ut hårt ;)

Bortsett från jobb i helgen så ser jag fram emot att hämta hem min Dragstar på lördag - längtar! :) Var in på mc-firman idag och gjorde upp om när inbytet skulle ske. Avgassystemet skulle fixas till för att få lite ljud på den, nu är ljudet lite för mycket "symaskin" för mig. Vill iallafall att det ska höras att den är igång ;) 

Fredrik ska åka upp till stugan och pyssla på med bastubygget, så min lediga lördag får bestå av hoj-åkning och umgänge med barnen. Iallafall med min 12-åring. 15-åringen är mer svårflörtad då han hellre umgås med datorn eller kompisarna.... :P Kan ibland känna panik över hur åren flyger förbi, bara drygt 2 år till David är myndig. Skulle vilja hålla kvar tiden och få njuta av den, samtidigt som det naturliga skeendet är att de ska bli flygfärdiga och skapa sitt liv. Dubbla känslor. Det blir så uppenbart nu då han är i värsta "bryta-sig-ifrån-perioden". Min pojke. Tror att perioden blir om möjligt mer kännbar då vi har några tuffa år bakom oss, som tajtat till banden. 

Deras pappa inte är med i bilden sedan en längre tid. Svårt att försöka kompensera för något man aldrig kan bli. Även om det finns andra "viktiga vuxna" omkring dem, andra män att identifiera sig med, är det svårt. Man vill ge dem allt. Göda deras grund för en positiv tillväxt, fylla deras gropar. Men vissa gropar går inte att fylla, när materialet inte finns tillgängligt. Man kan bara göra det bästa av situationen. Min önskan är att jag lyckas implementera styrka, frihet från skuld och en positiv framtidstro i dem. Och hoppas mina känslor av otillräcklighet går dem förbi. 

Jag älskar er mina fina pojkar. Med era liv började även mitt.



                                                                 Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar