tisdag 2 juli 2013

Tillbaka i civilisationen

Lämnade mitt älskade paradis idag efter en dryg vecka i skogen. På rask promenad mot vardagen... Om bara drygt en vecka är semestern slut. Vad dessa veckor har rusat förbi, önskar att jag kunde greppa dem med ett stadigt tag och hålla fast vid dem en stund till! 

Helgen har kantats av trevligt sällskap i form av grannarna som kom till stugan på fredagen, och på lördagen gjorde L-O, Eva och deras lilla Lisa oss sällskap :) God mat, trevligt umgänge, fiske, strövande i vackra omgivningar. En superskön helg med människor man trivs att umgås med, kan det bli bättre? :)



Fredrik med barnen och deras alldeles egna kojbygge :) Denna bostad ska de få fria händer att bygga precis som dom vill - inga vattenpass eller spikraka brädor här inte, utan fantasin ska få flyta fritt. Uppskattat att få spika och bygga på utan våran inblandning! :) 




David, min 15-åring, hade en kompis med sig som sällskap under veckan. Bra för ungdomarna att få komma ut i naturen och komma ifrån all hype med datorer och annat som kantar deras vardag i vanliga fall. Här ser man dem skymta i skogsbrynet då jag skjutsat dem till en sjö i området. Gäddjakt som hägrade :)




På söndagen for Fredrik, L-O & Tomas och fiskade, och jag, Eva & de yngre barnen tog en tur till Trollforsen som ligger en bit från våran stuga. Där vandrade vi efter stigarna, fotade och bara njöt av naturen och den mäktiga forsen <3




Att dricka här när man var törstig var inga problem, vatten fanns det gott om :)










När söndagskvällen kom och gästerna åkt hem gick Fredrik och fiskade med Frida & Mattias, och jag pysslade på i stugan. Sen gick jag ner på stranden nedanför stugan och satte mig och bara njöt av det jag hade framför mig <3


På första plats på min önskelista ligger verkligen en systemkamera! Ett av mina största intressen är att fota. Nu blir det i och för sig bra bilder med min mobil, men ändå. Det går aldrig att jämföra med djupet man får med en systemkamera. Eva fotade med deras systemkamera i helgen - fantastiska bilder! Hon har lovat att maila mig ett axplock av bilderna hon tog. Tacksamt för en älskare av estetiskt tilltalande bilder :)

Nu ska jag googla runt och läsa om olika systemkameror för att... ja vem vet, kanske jag inom kort låter min dröm gå i uppfyllelse :)

En god natt önskar jag er alla fina där ute,

                                         Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar