tisdag 9 juli 2013

Lågtryck!

Idag regnar det. Inte min väderlek, lågtrycket gör mig trött och melankolisk. Just nu gör jag allt för att vända det! Projekt Hitta-På-Något försiggår!

 Fredrik är i duschen, Mattias ligger i soffan och softar och väntar på att fara med kompisarna till Steel Park i grannstaden, Frida pysslar på övervåningen, David med kompis sover efter en spelarnatt. Så jag tänkte passa på att skriva några rader och sysselsätta mig jag med! ;)

Har hänt endel sista dagarna sedan jag skrev, både roliga och mindre roliga saker :P 

De roliga sakerna: 
- Fått veta att David kommit in på gymnasielinjen han sökte i första hand! Är så glad för hans skull! <3 <3 <3
- Min systemkamera kom redan dagen efter jag beställde den! :) Så jag har sysselsatt mig med att försöka lära mig den, fotat litegrann på olika sätt, kollat instruktionsvideor på Youtube. Tror att jag börjar få lite grepp om "Basic-grejerna" iallafall. Har dock inte hunnit testa zoom-objektivet ännu. Hade tänkte prova fota objekt i rörelse också, då det slutar regna, Rolle våran hund blir testobjektet! :)
- Äntligen hittat min dröm-motorcykel som jag mest troligt nu ska byta till mig mot min nuvarande! En Yamaha Dragstar. Velat ha en i åratal, och nu var tiden tydligen inne att rätt motorcykel skulle dyka upp! ;) Har just nu en Suzuki Marauder 800, så kubiken blir lägre, 650, men det klarar jag mig gott på :) Provkörde den igår, och den var underbar att köra. Superfin och utrustad med allt man behöver. Så nu väntar jag bara på att killen från MC-firman ska höra av sig! Längtar <3

Det mindre roliga:
- David ringde halv tre på natten mot söndagen och ville jag skulle komma och hämta honom. Han var på väg hem efter att ha varit med kompisarna, ramlade med cykeln och bröt nyckelbenet! :P Så det blev akuten under natten, för att komma hem halv fem på morgonen bara för att återvända för röntgen under kommande förmiddag :/ Lite sömn blev det, framför allt för olycksfågeln själv. Stackarn :( Men det hade kunnat vara värre, i min värld. Han hade kunnat råka ut för något riktigt illa, man får se det så. Ett nyckelben läker ju iallafall, även om det är plågsamt ett tag! 

Nej gott folk, nu är det bara att fortsätta framåt med dagen, och trotsa lågtrycket vidare! Ett besök på loppis står på agendan har vi nu bestämt! ;)

Ett litet axplock av kameratestandet:




 Olika motiv med olika grader av redigering :) 

En fin dag önskar jag er - och oss! 

                              Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar