tisdag 23 juli 2013

Solen skiner! :)

Och här sitter jag! Haft en hektisk jobbperiod, jobbat 3 dygn (72 timmar) av 5 dagar.. Känner mig mentalt som om nån kört över mig med en vält :P Men nu är jag ledig tills på lördag :) Lovely med vädret som utlovats! Enligt SMHI ska solen stråla hela veckan - äntligen! 

Så nu sitter jag här, vaknade för 2 timmar sen och kämpar fortfarande på med kaffe av starkaste graden för att komma i någon slags kognitiv form. Vissa människor kanske är mer lämpade för nattarbete? Jag är INTE en av dem. Fast å andra sidan, då vi jobbar dygn i schemat så är vi lediga längre i sträck, så det väger över i dagsläget. Forskning om nattarbete vet man ju enbart påvisar negativa effekter. Och det känns i hela systemet vissa "dagen efter-dagar". Brukar dessa dagar tänka att detta driver mig till en för tidig död. Förmodligen sant. Och som en kollega sa; "Det är nätterna som gör oss fula" Haha, formodligen sant det med! :D


Nä nu ska jag kasta mig i bilen och hämta hem min hungriga 12-åring :) Sen ska jag ta hojen ut i finvädret! Behöver handla, så jag kör en "två-i-ett", ska bli skönt att känna vind-draget! 

Ska även plantera en surdeg idag - nytt försök efter de 2 senaste misslyckandena! Håll tummarna att den klarar sig, är såååå sugen på surdegsbröd!

En skön kväll från mig till er!

                                                 Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar