tisdag 30 juli 2013

Surdegsbak och backträning!

Började dagen med en sovmorgon. Älsklingen kom hem efter dygnsjobb vid halv åtta-snåret (tror jag, sov som en liten gris). Han kom och la sig, och sen sov vi till halv tolv som två tonåringar! Skönt! :) Lågtrycket igår sänkte mig totalt, och det hängde delvis kvar idag tydligen! Har regnat idag, men skallen har känts något lättare ändå. Så lite produktiv har jag iallafall varit, om man jämför med gårdagen som gick i Slow Motion ;)

Varit på stan, mest F som shoppade, men två pärlor till min näs-piercing hängde iallafall med hem :) Sen blev det att ta tag i surdegen som jag misstänkte skulle vara färdig... Snörde ihop en deg. Och medans den jäste så passade jag på att göra nödvändigheter; dammsuga, skura av golven, tvätta nån maskin, fara med ett par shorts till Mattias som bestämt med sin kompis att han skulle sova över ytterligare en natt. Sen tillbaks hem och skjutsa in bröd-degen i ugnen.

Resultatet blev, nja... sådär faktiskt. Såg redan innan att degen inte jäst så som jag hoppats. Och det färdiga brödet blev inte så jättelyckat :/ Degigt invändigt tyvärr. Har dock ätit av det ändå, smaken var okej men inget jag skulle bjuda gäster på. F fick sig en skiva dock :)


Nästa vecka ska jag sätta en surdeg på rågmjöl istället. Något mer tacksamt att få fart på. Behövs för mitt surdegsbakar-självförtroende! :)

Avslutningen på kvällen blev att fara med Tina och köra backintervaller i blötan efter en del regnande. Var dock svalt och skönt, perfekt temperatur för uteträning! Rolle var också med och kutade upp och ner för backarna med oss - han såg ut på bilden ungefär som vi kände oss då det var klart! Haha ;) Fast jag tror han gillade att vara med - bra träning även för en vovve! :)

Blöt och sandig efter träning! Det blev duschen för både matte och hund då vi kom hem :)

Nä gott folk, nu är det bara att borsta tänderna och hoppa i säng! Dygnsjobb väntar i morgon. Hoppas ni haft en dag ni känner er nöjda med.

                                                         Kram // M 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar