onsdag 30 september 2015

Sjunkit ner i soffhörnet mellan göromålen. Kvällsröjt i köket efter middag och annat och inväntar nu att Mattias ska höra av sig om hämtning. De har haft filmvisning på skolan ikväll. De skulle se Schindlers List. Bra film. Har sett den, men det börjar vara några år sedan. Och idag är den högaktuell med tanke på allt som händer i vår omvärld som vi indirekt, eller kanske direkt, bli inblandade i. Nyttigt för ungdomarna att se den. 

Apropå ungdomar. Nu har vi 3 tonåringar i huset på heltid :) Min äldsta bonusdotter som är 19 år har flyttat hit sedan i helgen och ska nu bo med oss. Min sambo har 3 barn, varav den äldsta sonen som är 21 bor i eget. Den yngsta flickan som är 11 bor hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi 6 stycken i huset. Mysigt! :) Jag som alltid har önskat mig en storfamilj har nu fått en i och med våran familjekonstellation. En stjärnfamilj. 

Att vara tonårsförälder är en resa i sig. Mycket oro, men också en härlig tid. Dessa fantastiska ungdomar.Jag trivs verkligen med dom alla här hemma. Musiken, kompisarna, livet. Gemenskapen. Familjen där vi alla har en plats och hör hemma. 




Tänker njuta till fullo av den här tiden. Jag vet hur mycket jag kommer sakna den när den är förbi. 

Älskade älskade ungar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar