torsdag 3 september 2015

All natural...

Operation rensning. Samlat ihop allt "skräp" jag samlat på mig, och nu är det Adios kemifabrik :)




Ju mer jag läser desto mer bedrövad blir jag faktiskt. Som jag skrev i förra inlägget så är inte detta "stuff" något man egentligen vill ha på huden och i systemet! Sen får vi inte heller glömma att alla dessa ämnen sedan spolas ut i vårt vatten, ut i naturen. Och rester är också kvar vattnet vi sedan dricker...

Mineralmakeup finns massor idag. Tidigare var det I.D som det mest kända märket och ledande inom naturlig makeup. Idag finns det massor av  prisvärda och bra produkter på marknaden. Om du kollat in bloggen jag tipsade om i förra inlägget så har du sett endel av utbudet. Lovely! :)

Ett märke jag själv älskar är Idun. Säljs bland annat på apoteket. Underbara och effektfulla ögonskuggor och suverän mascara. Testat både volymmascaran och long lashes, rekommenderar båda. Fab! 

Har några skuggor från Idun. Senaste inköpet med lite höstiga färger är denna. En palett med nyanser i guld och brunt med highlighters. Love it!




Även skånska företaget Tikei har mineralmakeup i superkvalitet. Deras primer håller verkligen vad den lovar. Med denna under ögonskuggan slipper du trista ränder och skuggan sitter där den ska hela dagen. Rekommenderas!



Sist men inte minst, en riktig favorite of all times...


Kokosoljan!

Finns väl egentligen ingenting den inte är bra för! Mumma för huden, både i ansiktet och på kroppen. Som dagcreme eller på natten. Att smörja in kroppen med - eller varför inte en peeling? Själv gjorde jag en peeling med kokosolja och råsocker härom dagen. Skrubbade kroppen, duschade av och lät den kvarvarande oljan sitta.... Voila! Supermjuk babyhud, inget behov att smörja in nytt efter handdukstorkningen :) 

Även som hårinpackning kommer den göra ditt hår lyckligt - massera in i topparna en stund innan duschen. Var noga att skölja ur den ur hårbotten. Kokosoljan reparerar torrt och skadat hår, och gör det mjukt och glansigt. Eftersom oljan inte innehåller silikoner, alkohol och andra kemikalier är det såååå mycket bättre än särskilda hårprodukter. 

Även om du har bekymmer med mjäll har du nytta av kokosoljan; Massera in lätt uppvärmd kokosolja i hårbotten, låt verka en stund innan du schamponerar som vanligt. Gör behandlingen en gång per vecka för ett mjällfritt hår.

Oljan är också antiinflammatorisk och kan lindra vid eksem och problemhy.

Med mera!



Bortsett från alt gott den gör på utsidan har den MASSOR av goda egenskaper då du äter den!

Läs mer på nätet så kommer det garanterat stå en burk på Din hylla också inom kort!

Kärlek!



Nu ska jag säga god natt. Ska upp tidigt i morgon och skjutsa David till praktikplatsen där han börjar klockan sju. Efter det tar jag mina skäggiga kompisar och sticker upp till stugan över dagen. Hoppas hitta lite bär.

 Då jag är bara är ledig i morgon och sedan fortsätter jobba helgen ska det bli underbart att fara upp till skogen och hämta energi.

Från mig till Dig........

Sussa sött <3 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar