måndag 31 augusti 2015

Som kvinna hör ofta makeup, cremer, hårvård, stylingprodukter osv till vardagsrutinen. Det jag skrev häromsistens om hårfärg hör även hit. Vi vet idag att även makeup, cremer, hygienartiklar mm innehåller diverse ämnen som varken gynnar våran hälsa eller hud. Huden är ju vårat största organ, som givetvis absorberar det vi smörjer in oss med. Dessa ämnen går rakt ut i blodbanan... Ändå faller vi för reklam, eller bara känslan av lyx då vi unnat oss en dyrare ansiktscreme som lovar oss till exempel en ungdomligare hy.... Många hudvårdsprodukter innehåller petroleumprodukter, mineraloljor, parabener etc. Det räcker egentligen att titta på innehållsförteckningen på någon av förpackningarna. Det ser för det mesta ut som något hämtat från en kemilektion. Sanningen är att många av oss egentligen inte har en aning om vad det är vi sätter i ansiktet eller på kroppen... Har skrivit inlägg om detta tidigare. 

Själv tillhör jag kategorin som älskar dofter, cremer, makeup. Det är en guldkant i tillvaron. Har själv varit "all green" i perioder, rensat bland mina produkter, kastat och bytt ut. Och sen fallit för och tillbaka till "vanliga" produkter. Av någon anledning. Jag vet egentligen inte varför, men så har det blivit. Trots att jag varit påläst och insatt i vad som egentligen är bra och inte. Galet när man tänker efter. Är där igen, där jag bestämt mig för att vartefter byta ut och ersätta. Finns ju allt man behöver i eco-hyllorna. Faktiskt. Lättillgängligt är det också idag när produkterna finns på allt från Coop till hälsokost, butiker, frisörer och på nätet. En hudvårdsserie som jag själv älskar är Rosenserien. 

En jättebra blogg att kolla in är naturligtsnygg.se. Gå in och kolla! Jättebra och inspirerande blogg! :)  

Här kan du läsa om Hannah som har bloggen
http://www.naturligtsnygg.se/about-2/

.... och här har du en länk till ett inlägg där hon tipsar om hur du ska "sanera" ditt badrumsskåp http://www.naturligtsnygg.se/sa-rensar-du-badrumsskapet-fran-syntetiska-kemikalier/

Vi vill vara fina. Och det kan vi också vara fortsättningsvis. På ett lite klokare sätt :) 


Var rädd om dig vackraste Du. För det är Du värd.

Önskar Dig en skön kväll. 

Kram!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar