tisdag 11 augusti 2015

Dagen idag har bestått av..... måleri! Vilken skräll va?! ;) 

Ja litegrann iallafall. F och hans kompis har byggt på altanen, och jag har målat. Så roligt att se husets nya skepnad växa fram! 








Altanen kommer bli så fin. 

Imorgon visar prognosen bra väder, så det är bara att måla på! :) 

När jag var iväg en snabbis till stan på eftermiddagen för att köpa färg, så droppade jag in på en loppis som sålde ut för 50%. Hittade såklart fynd! ;) 

Bland annat dessa lyktor i handblåst glas - för 1 krona styck :) 


Plus andra lyktor och ljushållare för höstens utemys <3 

Allt för hela 20 kronor. Det kallar jag happy shopping! :)

Kvällen avslutades med en resa till Piteå tillsammans med äldsta sonen för att köpa ett digitalt trumset som han önskat sig länge. Hittade ett trumset av kvalitetsmärke på blocket, och idag var alltså dagen med stort D. Så han har monterat ihop det nu under kvällen, och är så nöjd. Och jag är lika nöjd och framför allt så glad för hans skull. Tanken är även att hitta honom en gitarr med förstärkare här framöver också. Han är riktigt musikalisk, och det är så kul att han vill odla på det. 

Och för mig att få rå om honom själv i några timmar i bilen är en bonus, då det inte är ofta man har chansen att umgås och riktigt prata. Det är dessa stunder man får försöka fånga och göra det bästa av. Tonåringar väljer inte alltid ens sällskap. Min älskling som om 2 månader fyller 18 år. Herregud. Det kan ge mig panik ibland att de snart är vuxna. Mina småpojkar. 

Man vill stanna tiden samtidigt som det är härligt att se dem utvecklas. 

 En produktiv dag med ett mysigt slut.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar