måndag 24 augusti 2015

Startade dagen som överenskommet med mig själv med motion. Än roligare blev det med sällskap! :) Sara kom förbi, och efter jag skjutsat David till terminens första skoldag tog vi en riktig långpromenad. Tror distansen hamnade på nästan 12 km totalt. Stegen blev lätta, blandade med samtal om allt mellan himmel och jord. Terapeutiskt på alla sätt och vis att promenera med en kompis! Mysigt att bara gå medan ordet flyter fritt.

Mio-katalogen som landade i brevlådan härom dagen inspirerade till destinationen för promenaden. Till Mio gick vi, med en mellanlandning på veckans allehanda där Sara hittade ett antal jättefina likörglas. Själv hade jag lika tänkt mig att åka till Mio idag, då en rabattcheck medföljde katalogen... :) Så det blev att "förkolla" under promenaden. Det finns ju så mycket fint! Och nu när hösten är under intågande vill man göra mysigt hemma. 



Så när vi slutligen landat hemma hos mig igen, så hade jag siktet inställt på att ta bilen och fara tillbaka under eftermiddagen vilket jag gjorde. 

Jag hade innan velat ha en vas. Hade en i tanken som finns på Mio, men jag ändrade mig då jag såg modellerna dom hade. Jag var ute efter en vas i klart glas. Och tyvärr fanns inte dessa i annat än gråblått och matt glas.... Hmmm. 



Men jag hittade snart något annat.... Så nu står denna vas på köksbordet istället för den först tilltänkta :) Jättefin. Passade dessutom till lilla "hallonlyktan" från Orrefors. Köpte även de andra två små lyktorna i bakgrunden.


 Hösten. Ljusen och lyktornas årstid. 
Mysigt.



En lampa till vardagsrumsfönstret blev det också. Prismor och metall. Ljuskällor kan man aldrig få för många av då det mörknar tidigt om kvällarna....




På köpet när man inhandlar något nytt till hemmet kommer också städlusten - tack för den! Den kom, och var verkligen välkommen efter att hemmet inomhus blivit rejält eftersatt i allt jobb på utsidan. 

I morgon bitti blir det väninnepromenad igen. Dubbelbonus då både Tina och Sara hänger på! Strax efter åtta på morgonen dyker dom upp. Starkt kaffe är utlovat ;)



Önskar Dig en skön kväll. 
Det ska jag ha. 




Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar