fredag 7 augusti 2015

Fasadmåleri i alla former.

Större delen av dagen har gått åt till att måla och pyssla hemma och i trädgården. Tog tag i pallkragen med jordgubbar bland annat. Snacka om att de hade vuxit sig vilda! Tyvärr var det framför allt bladverket som växt till sig tyvärr... :/ Klippte ner massor, och klippte bort skotten de skjutit. Plantorna fick jag av min kompis Vera, dessa kommer ursprungligen från hennes mormor och har anrika 40 år bakom sig. Vet ju att det tar ett tag för plantorna att etablera sig, och första sommaren kanske inte ger skörd. Men jag såg faktiskt en eller två blommor inunder allt detta gröna! Kanske finns hopp om ett bär eller två innan hösten är här! ;) 

                            Men som sagt, det mesta av dagen har gått till måleri. 






Insåg innebörden av svindel då jag klättrat upp på ställningen.....

SHIIIIT! 


Jag brukar annars njuta av vyer, men.....


.... efter ett tag uppe på ställningen blev det trots allt lite bättre och jag lite lugnare...


Sällskapet på marken pausar nedanför, och bara tanken på att de fanns där nere om jag skulle falla gjorde det hela mer avslappnat ;) 

Medan jag var där uppe och målade byggde de på altanen.



Apropå fasadmålning så fick jag min Urban Decay Naked palette i brevlådan igår. Fullkomligt älskar den, och den kommer bli min dagliga makeup-favorit kan jag redan säga! 


För någon som är en sucker för makeup är detta en riktig goding. Har alla shades man kan önska sig för både vardagen och festen. 


Denna första av Urban Decays tre paletter går i guldiga toner. Inget jag annars brukar använda, brukar vanligtvis använda mig av ganska kalla nyanser som blått och lila, men dessa är verkligen lovely! Fantastiskt effektfulla och lättarbetade. och faktiskt passar dessa nyanser bra till mina bruna ögon. Love it! 


Beställde även denna primer. Urban Decay även den. Inte en linje på ögonlocken, och skuggan satt överlägset. En riktig superprimer med andra ord! 

Fick med prover i paletten av olika primers från U.D. Bland annat den jag köpte. Dessa primers hade lite olika grundsyften. Spännande att testa! :) 


Fick också med lite olika tester från Kicks där jag beställde ifrån. Bland annat denna, Skin hydrating masque från Dermalogica. Roligt att just denna var med då jag velat testa den, ska visst vara en riktig fuktbooster för en törstig hy. 
Tack Kicks! 


Fick även med en scrub från Clinique  och ett doftprov av Diors Addict. 
Bra scrub och en mysig kvällsdoft! 

Som sagt, jag är en älskare av makeup i alla former, och även dofter. Att får ett sånt här paket i brevlådan är som julafton för mig. Kanske typiskt kvinnligt? ;) 

Hoppas Du har en skön fredagkväll, och får njuta av den till fullo. 

Kram // M 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar