onsdag 19 augusti 2015

Har haft semester i två och en halv vecka nu, och kämpar med att komma ner i varv. Jag tror att sommarens händelser med pappas bortgång och allt kring det gjort att min stresströskel varit och är enormt låg. Kämpar med att försöka slappna av, men det är svårt. Det är på nåt sätt som om känslolivet ligger nånstans precis under huden, och det behövs otroligt lite för att det ska sticka iväg. 

Idag bestämde jag mig att trotsa rastlösheten med lite soulfood. Trevligt sällskap, sol och annat har fått dominera dagen. Idag lunch-invigde vi bland annat våran altan. 

I brist på utemöbler så tog vi en arbetsbänk från garaget till bord, och sen åt vi surströmming. Bjöd hit min kollega och vän Åsa, och tillsammans med Fredrik och Stefan åt vi denna delikatess - som jag längtat. Årets första strömming. Så gott det var! Perfekt med en salt lunch i värmen.






"Bordet" som inte var det bredaste kanske, funkade med lite organisation... ;)








Efter lunchen återgick Fredrik och Stefan till att fixa med bygget. Jag och Åsa drack kaffe, pratade om livet och myste på. Ser fram emot många stunder som dessa på altanen. Längtar tills vi har ett riktigt möblemang, och altanen är inredd för syftet. Med lampor och lyktor, så det går att nyttja den långt in på hösten.


Åsa hade med sig en present när hon kom. En groda som sedan ska få pryda sin plats på altanen när den är klar. Så söt :)


På eftermiddagen när Åsa farit satte jag mig en stund i trädgården, plockade med mig boken. Njöt av solen.




Sist av allt delar jag med mig av denna vy. Skjutsade upp Mattias på gruvberget ikväll. Han och ett gäng kompisar skulle grilla. Jag förstår valet av plats, utsikten från toppen är verkligen magisk. Man ser ut över staden. Nu var det kväll och solen sänkte sig i horisonten. Underbart vackert. 


Ska strax hoppa i bilen och hämta hem honom. 

Jag tror dom fick en fin kväll. 

Önskar Dig detsamma.


Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar