lördag 15 augusti 2015

Efter en välbehövlig sovmorgon återgick vi till våran numera vardag - dvs fixa med snickeri och målning. Mattias hade kompisar som sov över inatt, och då väggarna mellan rummen inte är speciellt ljudisolerade blev nattsömnen sådär då de somnade först då det var morgon.. :P 

Men men, thats life of a teenage-parent. Är iallafall glad att han är hemma, att kompisarna kommer hit och oron för tonåringar som dräller ute minimeras. 

Nåväl, produktiviteten har lyst ikapp med solen här hemma på gården idag! :) 


                 Lite förfix innan målandet. Spackel och sandpappring.






.... och Fredrik snickrade.


Farstukvisten börjar ta form....


Solen sken, och Sodastreamern är verkligen en vän då man jobbar på i värmen. 


Också Trädgårdsmalvan mådde gott i solen. Konstaterar vilken enorm tur jag haft med mitt semesterväder! 


På eftermiddagen kom en god granne över med nyplockade och rensade blåbär. Vilken lycka då tiden för mig inte funnits att plocka egna! Tack! :) 


Efter dagsverket var över för idag, så passade vi på att ta hojarna och fara ut en sväng och lufta oss. Sååå skönt, fööör lite hojåkning känner jag! Egentligen är det först nu vädret varit ok, och suget att köra pockar på. Men fint väder = målarväder.... Hmmm intressekonflikt a la grande. 





Mysigt att cruisa kring gatorna när mörkret börjat sänka sig och det fortfarande är ljumma vindar...




Slutligen blev det kvällsfika av grannens gåva...... Blåbärspaj är inte fel :) Återigen - tack grannen! 


Efter en lång dag ser jag fram emot en god natt. Klockan är nu snart 23.40, men någon säng blir det inte än på ett tag. Väntar på att David ska höra av sig för hämtning. Kan bli vid halv ett.... Men jag hämtar så gärna hem dom. Då sover jag desto bättre.

Som sagt - the life of a teenage parent :)

Kram // M


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar