söndag 9 augusti 2015

Ytterligare en dag späckad med målande av huset. 

Panikmålande kanske är rätt ord, då vi endast hade sky-liften idag, och det var endel kvar att måla på höjden. Målade fram till klockan var nästan 23, och mörkret börjat sänka sig. Otroligt dåligt målarljus kan man säga! :D 

Hoppas att resultatet inte kommer göra en deprimerad imorgon då man tittar hur det blev.Vi fick tokmåla sista väggen två varv, och den sista biten var knappt torr varv två... Kvällens låga temperatur och höga luftfuktighet saktade ner torktiden betydligt.. Hoppas att det blev ok ändå! :P 

Det lär vi se imorgon.. 

Tänkte passa på att tipsa om en blogg jag ramlade över via Instagram . Lovely om du som jag älskar vintage, second hand och vad man kan göra med det! Bloggen heter http://fruvintage.blogspot.se/ .

Kolla in den om du vill ha inspiration eller bara njuta av cool och idérik inredning.

Bland annat bilden nedan är hämtad från bloggen. Här har man gjort en tak-krona av ett hjul från en gammal spinnrock. Något jag ska ha i åtanke om jag kommer över en spinnrock nån gång! 


Som sagt, kolla in - superskön blogg! 

Slutligen. Något vackert som kom med min fina svärmor idag. Hon hade plockat dem åt mig. 

Hon är verkligen den mest älskvärda och underbara. 
Lucky me <3


Tack finaste Du.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar