lördag 8 augusti 2015

Ligger i soffan efter en heldag i "korgen". Dagens terapiredskap för den höjdrädde ;) 




Faktum är att det kändes betydligt bättre och säkrare med denna tingest! :D Det är ju trots allt en maskin för ändamålet - att ta sig upp på höjden. Och den var suverän att ta sig upp och till och med nå taknocken! Shit att jag faktiskt stått där uppe och målat - och inte ens känt mig rädd! Tack Cramo och F:s kompis som lät oss låna den över helgen. Blir faktiskt en piska att jobba på, för vi vill ju ha det klart nån gång! Och för att ta sig högst upp krävs det en sky-lift. Så det var perfekt med denna.

Målat totalt 9 timmar idag. Och imorgon lär det bli endel timmar. Men såååå skönt då det blir klart.
Det är så man får se det.


In progress.....

Som sagt, det är mycket på gång. Altanen är i fullt bygge, snart ska taket på. Det blir ett tak i vinkel.Fint och tidstypiskt om man som vi vill ha en gammaldags stil på huset.




Lite svårt att se som det ser ut just nu. Kommer bli kryssade räcken runt altanen. 
Inglasat spolade vi då vi inte såg behovet av ett extra rum. Bara ett tak gör att vi kommer kunna nyttja altanen på ett helt nytt sätt. Då min plan är att anlägga en ros/pionrabatt kring altanen senare (jag vet att jag tjatar om detta - sorry! ;) ) känns det som om njutningen av att känna doften från rabatten blir mer tillgänglig också utan glas. 

Då jag var klar med måleriet för dagen gick jag en runda och kollade av trädgårdens innevånare.


Till min stora glädje såg jag att Therese Bugnet öppnat sin första ros idag. Jag har varit osäker på hur sommarens nyplanterade rosor skulle utvecklas med tanke på det solfattiga klimatet sommaren bjudit på, men förmodligen har nog det frikostiga regnandet haft fördelar också. Nyplanterade rosor kräver mycket vatten, och det har de verkligen fått denna sommar... :)


Och vackra så vackra Lousie Odier. Henne som jag hoppats på så mycket, och varit lika osäker på hennes etablering då hon egentligen är härdig till zon 5 (vi bor i zon 6), har också idag öppnat sin första blomma. Och som du ser är det fler knoppar på gång. Åh vad glad jag blev då jag såg denna! Den andra busken har ännu inga knoppar, men den tar sig. 

Lycka! 

Dessa rosor doftar fantastiskt! 

Kan man kalla det kärlek? Absolut att man kan <3

Kollade också till jordgubbsplantorna för att se om dom överlevt gårdagens hårda klippning. 

Och de såg ut att må gott i sin krage.


Nu är klockan snart midnatt, och jag ska strax gå och krypa ner. En till dag i målandets tecken väntar i morgon. Hoppas på bättre sömn inatt, då de senaste nätternas sömn varit orolig. Natten till idag drömde jag mardrömmar och vaknade med en riktigt olustig känsla i kroppen.

Min vän C var förbi idag och vi drack kaffe. Jag berättade om min minst sagt hemska dröm och hon, klok som hon är, sa: 

"Då du nu gått på semester och slappnar av, det är nu själen kommer ikapp"

Så sant. Och en så klok vän jag har. 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar