söndag 23 augusti 2015

Varje sommar har vi Öppet hus på jobbet. Igår var dagen D. En rolig dag där vi öppnar upp för allmänheten - har uppvisningar med trafikolycka och brand, informerar om våran verksamhet och hur vi jobbar, glassutdelning, hamburgerförsäljning, fiskdamm och tipsrunda med fina priser. Brukar vara väldigt uppskattat av både barn och vuxna. Också av oss, trevligt med alla människor som fyller stationen! :)




Förberedelser i full gång...





Hamburgare för hungriga besökare på G 


Trafikolyckan för dagen...



Sen blev det kväll! :) 



Kamratföreningen står för middagen, som denna gång blev på ett av stadens uteställen. Vi träffades före hos en av kollegorna, drack lite rosévin och umgicks, sen for vi ut och käkade och umgicks lite till. 

Supertrevligt! 

Och det kändes idag.... ;)

Tog sovmorgon, sen tog jag mina två skäggiga kompisar och promenerade de dryga 8 kilometrarna för att hämta hem bilen som jag lämnade hos kollegan igår.... 







Skönt och välbehövligt för oss alla tre...





F snickrade ute på gården då vi kom hem. Själv drog jag mig tillbaka i vågrätt läge på sängen....

Välbehövligt det med - som sagt det roliga igår betalade sig idag :)


Ny dag imorgon. Skolstart för pojkarna. Själv har jag min sista vecka av semestern kvar.
Ska inleda den med att träna i morgon bitti. Inser hur jag saknat den uteblivna träningen. Har inte riktigt mäktat med den sista tiden, som jag trots allt så väl vet att jag behöver det. Mår så mycket bättre på alla sätt då jag rör mig. 

Läste en artikel idag om hur fysisk aktivitet påverkar vårt mående. Så sant. Bästa antidepressiva behandlingen då man mår gott ända in i själen av alla endorfiner. Man behöver inte nödvändigtvis köra hardcore på gymmet. 
En långpromenad gör också sitt.


Ny vecka, nya möjligheter.

Många kramar
M













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar