torsdag 20 augusti 2015

Idag har det varit moppe som varit temat för dagen. På morgonen skjutsade jag Mattias till kursen för 2 timmars teori. Under tiden passade jag på att uträtta ärenden på stan, såna av typen got-to-do som kändes skönt att har fått bortgjorda. Hade dock två timmar att fördriva, så jag passade på att sätta mig och bara känna lugnet då alla måsten var gjorda, i väntan på att sonen skulle hämtas.




Insåg än en gång då jag satt där på bänken vilken fantastiskt fin sommarstad vi bor i med vattnet som rinner genom centrum. 


Den sköna strandpromenaden.


Att bara sätta sig på en bänk mitt i allt det vackra samtidigt som bruset från stadens liv, som påminner en om att man inte är ensam, ljuder i bakgrunden.


Det har varit fantastiskt varmt idag. I solen nästan som en tropisk hetta. Dagar som dessa är det omöjligt att förmå sig att göra annat än bara vara.

Eftermiddagen gick åt till skjutsningar till och från stranden, tvätthängning, vattning av trädgårdens innevånare, stekning av plättar... ja, the usual stuff. Två sidor vindbrädor på bodan fick sig ett svep av penseln också, men insåg att det var alldeles för varmt för att måla... 

Efter middagen var det dags för rond 2 moppe. Uppkörningen! Jag skjutsade dit Mattias på moppen, vilket han för övrigt tyckte tyckte var otroligt pinsamt... :P


Jag hängde med in på teorigenomgången. Jag kände mig nästan som en elev själv där jag satt. Spännande. Viktig info inför körningen som skulle ske i stan. Rondellgenomgång, korsningstänk och annat viktigt gicks igenom innan det var dags att ge sig ut...


Sen bar det iväg. 


Körningen skulle pågå ca en timme, så jag passade på att ta en promenad under tiden. 
När de sedan kom tillbaka blev det genomgång av körningen. Det gick bra för Mattias :)
Nu är det bara teoriprovet kvar. Dags för det blir det då han fyllt 15.

..............................

Så roligt. Det är som att få uppleva den spännande tiden på nytt då så mycket händer, nu genom sina barn. 

Konstaterar att mitt i allt virrvarr av oro och annat som tonårsförälder finns också så mycket
 glädje att ta vara på.

Kram 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar