lördag 19 september 2015

Två lediga dagar passerar snabbt! Nu är det lördag, klockan är strax halv tio och jag sitter i soffan med en gigantisk kaffekopp, surfar runt lite på nätet och vaknar till. F som också jobbar helg lämnade huset före sju. Äldsta sonen sover fortfarande. Den yngste sover hos en kompis. Regnet har varit ihållande under mina två lediga dagar, men nu kikar den försiktigt fram bakom molnen. 

Dagen idag innebär kvällsarbete för mig, liksom söndagen och måndagen. På sitt sätt ganska skönt med kvällsjobb då förmiddagarna är fria. Nackdelen är att jag inte ser så mycket av min familj dessa dagar. Men nästa vecka innebär 3 lediga dagar på raken, så då får man ta igen det man missat :)

Innan jag hoppar in i duschen tänkte jag dra på mig skorna och bege mig ut och röra på mig. Åååh vad det går trögt att komma igång med träningen. Hade bestämt mig för att ta tag i den på riktigt efter semestern. Men OJ vad tungt det går! Som jag tidigare skrivit så har jag varit så enormt trött senaste tiden. Vet dock att rörelse ger energi, så därför känns det extra viktigt att få igång rutinerna igen. Det är så lätt att fastna i soffträsket :D 

Nej, nu upp ur soffan, av med morgonrocken och.... shoes on! 




Önskar dig den bästa lördagen!

Puss & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar