måndag 8 april 2013

Arbetsdygn. Strax passerat halvtid. Susat fram i solsken idag, allting blir så mycket lättare och att jobba i govädret går bra då vi är "mobila" och inte instängda på sjukhuset. Just nu är det lugnt. Har precis ätit middag och passar på att sätta mig vid datorn en stund i väntan på jobb.

Planen för kvällen är även att springa på löpbandet - startar med ett träningsprogram från och med idag inför milen. Har tidigare då jag tränade inför Stockholm halvmaraton som jag sprang för några år sedan, kört efter program på www.marathon.se. Tyvärr har de lagt träningsprogrammen som betaltjänst nu. Fick tipset av en bekant om www.lopskolan.se - gratis och franco! Perfekt att ha ett upplägg, gör en så mycket mer motiverad! Och tvungen att ge sig utfast det tar emot - ni vet dom där dagarna det finns så mycket annat som är roligare... Eller kanske framför allt bekvämare. Och känslan efteråt är oslagbar!



Såg en fantastisk man på You Tube som jag vill tipsa om. Mycket klok! Han heter Ralph Smart. Detta inlägg på You Tube handlar om energitjuvar. Och viktigast av allt kanske; hur vi faktiskt inbjuder till endel själva genom att tänka och se på oss/andra på ett visst sätt. Känslan om att vi ofta vill vara omtyckta av alla. Mänskligt, men tyvärr en omöjlighet. Så är det, hur gärna vi alla vill vara älskade av människor omkring oss. Men precis som han säger; Olika anledningar gör att det inte är så. Vi är alla på olika resor. Bagagen är olika. Lyssna - så sant! En insikt om mänskliga relationer och interaktioner. Och genom att ändra ditt tänk så kan du spara energi som du kanske lägger på detta, som du istället kan lägga på annat. Som ger dig något tillbaka. Ta dessa minuter och lyssna. Ligger mycket i det han säger. Absolut.



Han har även andra klipp på You Tube värda att kolla in.


För övrigt så har min älskling farit till fjällen idag med jobbet, och ska vara borta hela veckan. Längtar efter honom redan. Puss darling, sola, åk skoter och pimpla för mig med :)

 En riktigt skön måndagskväll önskar jag er!

                                  Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar