onsdag 17 april 2013

Har blivit glest med bloggandet sista dagarna. Har varit rätt hektiskt, och då kvällen kommit har jag sjunkit ner i soffan halvdöd ;) 

Måndagen bestod av övertid på jobbet på morgonen, tätt följt av läkarbesök med grabbarna på förmiddagen (årlig astma-kontroll på barnmottagningen). Var hemma vid lunch-tid, så efter jag käkat la jag mig och sov hela eftermiddagen. Hade varit ute i jobbet stor del av natten. Märker hur det sliter på med åren, behovet av återhämtning har definitivt blivit större. Speciellt vinterhalvåret. Försöker verkligen att lyssna på kroppen. Sömn är essentiellt! 

Igår hade jag en riktigt skön dag! F hade jobbat natt, så då kidsen hade farit till skolan och F lagt sig drog jag iväg till jobb-gymmet och sprang på löpbandet plus körde ett pass styrketräning helkropp på det. Skön start på dagen!

Ska bli regelrätta löp-pass tre gånger i veckan nu efter programmet jag kör. Ska addera styrketräning på det, eftersom jag är rädd att den regelbundna löpträningen kommer plocka endel muskelmassa. Framför allt på överkroppen. Och jag behöver styrketräningen för att rädda upp axlar/rygg. Kommer främst köra med fria vikter och egen kroppsvikt - bra plan! Känner mig grymt taggad, känns som om jag har en bra träningsperiod med ett bra upplägg framför mig! :) Kommer lämna mindre tid över för seriös yoga-träning en tid framöver, men jag ska hålla den vid liv. Tänk om man hade överflöd med tid! Men just nu måste jag lägga största fokus på att etablera löp/styrketräningen och få flyt på den! Känns bra! Framåt - nu kör vi!!!


Bortsett från den nyåterfunna träningsglädjen plockades ett annat säkert vårtecken fram och ut i friska luften igår; min hoj! Premärturen igår!! Som jag längtat efter detta! :)) Så jag hängde med F då han skulle besikta sin Honda. Efter det körde vi en sväng och gjorde lite ärenden kring stan. Sen blev det hem för att fixa middag etc, för att senare fara ut igen. Hälsade på min bror med familj och fick oss kaffe innan det var dags att fara hem då F skulle jobba natt igen. Skönt, men kylan gjorde sig påmind på kvällen. 


Hade bestämt mig för att jag skulle ha mc-kortet före jag fyllde 40, och i fjol tog jag det! 4 månader drygt innan 40-årsdagen :) I Augusti hade jag lappen i min hand, så mc-säsongen blev rätt kort. Men nu har jag min allra första hoj-sommar framför mig! Lovely!! <3

Nu ska jag ta min fyrfota kompis ut på en liten prommis innan jag tar tag i dagens måsten som består av endel plockande, tvättande & städande. Sen får vi se vad övriga dagen har att erbjuda! 


Ha en riktigt skön Onsdag!  

                                                        Kram // M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar