lördag 20 april 2013

Motivationstorka?

Vissa dagar känns motivationen till träning verkligen obefintlig. Eller motivationen finns, men den där berömda gnistan att låta motivationen ta dig till nästa nivå kan sitta långt inne. 

Idag sprang jag 7 km för första gången ute i år. Längsta distansen hittills på löp-programmet, vecka 2:s långpass. Fy vad tungt det gick! Motvind hade jag också stor del av rundan :P Sista 3 kilometrarna sprang jag på ren vilja. Tänkte på allt som kunde motivera mig - allt från att få ställa mig i duschen till den där sköna känslan jag vet kommer efter att man övervunnit lusten att bara stanna av och gå. Skalle, skalle, skalle!! 

Till stor del består ju faktiskt löpning av just det! Konditionen har du, men annat kan göra att det tar emot. Sprang, och stoppade Runkeepern precis på 7 km! ;) Men jag vann och klättrade över den berömda väggen! Känslan efteråt är ju trots allt värd det - vad är en timme av din dag då det får dig att känna dig stark och frisk efteråt?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar